handdator

Visa fullständig version : Kan inte sova…



Nina
2008-08-17, 04:24
La mig nog för tidigt men jag var gruvligt trött i går och låg och läste en stund. Det drog ett gäng ungdomar förbi huset och skränade, ena kompisen hade de lagt i en kundvagn och drog honom, såg roligt ut. Somnade sen och vaknar runt 02:50 och det är ett nytt oväsen utanför igen. Det lät som en tjej som grät högt men det var en kille som pep med rösten på nåt vis. Eller så har han en väldigt pipig röst… :rolleyes:

Och sen kunde inte jag somna om. Det var för varmt så jag drog av mig allt. Efter en stund frös jag och drog på mig täcket. Då blev kudden obekväm, bollade till den och la mig tillrätta. Låg en stund men tyckte jag skulle vända på mig och gjorde så. Nästa kudde att bolla till men… Nä. Jag brukar tycka att sova på rygg är bekvämt, då hamnar huvudet emellan kuddarna (!) och då sover jag jättegott utan kuddar men icke jag kan somna om. Och sen blev det för varmt… Igen.
Jahopp. Tror jag vet hur det här slutar, jag kan inte somna om och så går jag upp och tar en kopp rykande hett te och surfar en stund på internet. Och här är jag nu.

När vi var ute och cyklade i går såg jag en ek med otroligt mycket ekollon på, varje gren var fulla av hundratals ekollon, det har jag aldrig förr sett. Eken bredvid hade inga alls. Det var märkligt, två ekar bredvid varann och den ena är full av ekollon, undrar hur det kommer sig? Den tredje eken som stod bredvid saknade också ekollon men den hade två kottar (!). Det har jag aldrig förr sett på en ek, de såg ut som kottar men kanske det inte var det.

Nån frågade mig om Mälaren Runt, att köra den men jag blev varnad för den förra året. Det är så många hojar att det vid en del ställen bildas köer.
Dock skulle man på skoj kunna köra åt motsatta hållet och då slippa köerna! ;)

Lör den 23 aug vankas det eventuellt grustur med BMW-klubben igen. Vi hoppas på bra väder, lite duggregn gör inget för då slipper man så mycket damm på vägen. Kompisen vill gärna lära sig köra på grus, hon hade kört 2 km grus men var helt slut för hon spände sig så mycket. Jag tror det skulle vara bra för henne att få följa med på en tur. Den här kommande turen blir i lugnt tempo och på vanliga grusvägar utan rullgrus och kostigar. Eller gyttja. ;)

Sista turen i tisdags var en blandad kompott. Det var fina grusvägar och det blev gyttjebad och kostig med knytnävsstora stenar och potthål. Inte en svår bana för mig alls, bara man inte hetsar fram på kostigar och bland stenbumlingar med aluminiumhjul så går det oftast vägen att köra där. Att bara ta det lugnt helt enkelt. :)