handdator

Visa fullständig version : Andra gången i trafik



Nina
2007-06-05, 17:23
…då avverkade jag hela 7 mil. Jag tyckte det var långt men jag satt och spände mig nybörjare som jag var så visst var 7 mil relativt jobbigt att köra.
De som kör väg 257 Södertäljevägen mellan Tungelsta och Södertälje vet hur slingrig vägen är på vissa ställen. Många hojåkare brukar åka där, en del kör förbaskat fort och så kommer jag körandes inom hastighetsbegränsningen så jag kände mig som rena rama hindret och stressmomentet för de övriga trafikanterna. Men många visar hänsyn, de låg en bit bakom för att jag inte skulle bli stressad i onödan vilket en buss inte visade.
Den gången nosade han mig i baken och låg skrämmande nära hojen, till råga på allt satt jag på min egen hoj. Det är lite läskigt när man kör en hoj man inte känner ritkigt på vägar som är ganska kurviga och man ser inte ens hur kurvan fortsätter efter krönet – går vägen åt höger, vänster eller rakt fram sen…? Saker man upplever när man kör på en kurvig landsväg man inte känner. Och då blir farten därefter när man är ovan!

Hojen är hel och utan bucklor. :D

Jåke
2007-06-05, 20:33
Det är lite läskigt när man kör en hoj man inte känner ritkigt på vägar som är ganska kurviga och man ser inte ens hur kurvan fortsätter efter krönet – går vägen åt höger, vänster eller rakt fram sen…? Saker man upplever när man kör på en kurvig landsväg man inte känner. Och då blir farten därefter när man är ovan!

Hojen är hel och utan bucklor. :D

Trevligt. Trots allt. Men du, om du inte vet var vägen tar vägen (så att säga) så kolla in träden och naturen. Troligt är att vägen följer öppningen bland trädtopparna och svänger träden/åkern/whatever höger efter krönet är chansen 99,5% att vägen följer med ;)

Farten är trots allt sekundär, man är aldrig snabb medan man lär sig. Inte ens de bästa (relativt).