handdator

Visa fullständig version : Grustur snart igen



Nina
2008-08-15, 09:33
Det vankas grustur till Österbybruk nån lördag, det låter skoj!
Jag ska se om jag kan hitta nån form av Bluetoothkit att sätta i hjälmen med vadderad mikrofon så kan jag svara när han ringer och slipper få utskällning för att jag inte kunnat svara i telefon direkt. Jag har lite svårt att för att kunna dra ner blixtlåset på jackan, rota i innerfickan efter mobilen och trycka på rätt knapp med handskarna på och köra hoj samtidigt. :rolleyes:

Undrar om inte svärfar hade nåt sånt där, vill minnas jag ringde en gång och han sa han kör hoj samtidigt. Ska leta, kanske han hade ett sånt kit? Jag har sett två hjälmar med mickar på men de kanske var för att de kunde prata sinsemellan på samma hoj, inget man kan svara i telefon med (?).

Bästa grusturen var förra året, svärfar hade lagt upp en tur på mestadels grusvägar och vi körde grus under flera timmar den dagen. Det var jätteskoj och vi var vid Laxne och Skottvång utanför Åkers Styckebruk. Kanske han hade den rundan i sin GPS och sparat filen. Ska fråga svärmor om jag får leta i numera hennes dator. Det vore skoj att få köra den rundan igen. :D

Faktiskt så har jag saknat just den rundan.

Molgan
2008-08-15, 11:30
Ja gruskörning är härligt, oavsett om man puttrar fram på nån lantväg eller studsar fram på nån stig i skogen. Nästa helg hade jag tänkt hänga med på den årliga norrlandsträffen och då blir det åka av. Hoppas bara att jag hinner få på offroaddäcken innan annars kan jag inte åka. Är lite nervis för det är högt tempo som gäller där. Jag är inte så haj på det där med att ligga med ställ i 120 i kurvorna, och tenerén är inte riktigt byggd för det heller. Ska ut imorrn med några grusare och träna, tyvärr fortfarande på mina tourance-däck..

Vill du ha lite inspiration så kolla på Norrlands filmer, om man inte vill köra grus efter det så är man inte frisk. =) Ladda ner och ta dig igenom det oerhört långa introt, det är värt det:

Vilse i Norrland 2 (https://lagring.storegate.se/user/share.aspx?id=8b0c7a16-7a0b-4ce9-ab74-e2125279d8a6)

Vilse i Norrland 2006 (https://lagring.storegate.se/user/share.aspx?id=988f5805-3a48-43fb-b9dd-da3957299c6b)

Edit: hade lite problem med att lyckas ladda ner filmerna här på jobbet i FF, tryck på den blå nerladdningspilen inte filnamnet, och om det inte funkar ändå så får man pröva i IE.. blä

Edit#2: Det står i filmen att man inte får sprida filmerna på nätet, men sen så la han ut dom själv på ADVrider så det är helt ok. =)

Nina
2008-08-15, 12:03
Hmmm, var tvungen att öppna IE, det gick inte i FF här heller.
Tack för länkarna, ska kika på dom så fort jag laddat hem dom. :)

Nina
2008-08-15, 12:10
Den här vill inte fungera, det är dubbla *.wmv i filnamet så det kan bero på det.

Molgan
2008-08-15, 13:29
Den här vill inte fungera, det är dubbla *.wmv i filnamet så det kan bero på det.
Ja, den ena fick jag lägga till .wmv efter för att få å funka för den hade bara en massa #%&# i filnamnet. Pröva ta bort ett .wmv eller döp om den.