handdator

Visa fullständig version : jag fattar inte(många gäster)



Nilsson
2008-08-13, 19:03
hur kan det stå att det är 54 gäster inloggade och nästan alla chattar , går man sen in och kollar i chatten så är där bara en gäst men jag trodde ej gäster kom in där

pewa
2008-08-13, 19:15
hur kan det stå att det är 54 gäster inloggade och nästan alla chattar , går man sen in och kollar i chatten så är där bara en gäst men jag trodde ej gäster kom in där

Det är ändrat så att gäster kan titta på chatten men inte skriva.. allt efter önskemål från de som använder chatten mest, för att locka fler att hitta till den.

Under inloggade gäster ryms även sökrobotar, de som ser till att sidorna indexeras på sökmotorer. Ska kolla upp om det går att styra så dessa inte räknas som vanliga gäster, håller med om att det är rätt missvisande

Nilsson
2008-08-15, 22:21
nu var det 77 gäster och nästan alla var på chatten och kommit dit exakt på samma gång , skummt tycker jag

Nina
2008-08-16, 14:43
Men som Pewa skrev så är det förmodligen en massa sökrobotar. Nån kanske söker på ordet Yamaha och då hamnar sökmotorn på denna sida. De kanske helt enkelt söker vissa ord i chatten och då hamnar där, därav en massa gäster. :)

pewa
2008-08-16, 17:37
Som sagt är det vissa sökrobotar som räknas som gäster.. håller på att kolla upp hur det går att fixa.

Anledningen till att sökrobotarna är här är för att läsa av sidna så folk kan hitta den när man googlar.

pewa
2008-08-18, 12:13
Uppdatering:

Gäster kan fortfarande titta på chatten men kollar man i listan över vilka som är online ser man numera vilka som är sökrobotar och vilka som är vanliga gäster.

pewa
2008-08-19, 16:15
Som ni kanske märkt kan antalet gäster bli väldigt högt ibland. Det är som sagt sökrobotar men jag håller på att kolla upp hur man kan begränsa dem.