handdator

Visa fullständig version : Förbjuden att köra hoj mer



Nina
2008-08-13, 16:55
Gubbstrunten sa nyss att han förbjuder mig att köra mer hoj. Varför? Jo, för han vill inte bli ensamstående med dottern.

Okej…

Då förbjuder jag honom att flyga modellflyg i fortsättningen och han får inte ens köra dragracing heller. Det har dött folk i dom sporterna också, folk har fått modellflygplan i skallen och dött och andra har voltat med sina tävlingsbilar och dött. :mad:

Men då sitter jag hemma och gaggar om *allt* möjligt pga ren tristess, för att jag inte har nåt att göra.

Molgan
2008-08-13, 17:10
Haha förbjuder, var väl 50 år sen sist man kunde förbjuda sin fru att göra nåt. :D

Nina
2008-08-13, 17:37
Bakgrund:
Jag ger mig ut med BMW-klubben, det vankas gruskörning. Talar om detta och ingen opponerar sig hemma. Turen startar och vi sitter under ca 2 timmar och kör en del, bland annat på grus.
Runt 19.30 ringer han, att jag vet vem som ringer hör jag på ringsignalen. Men just då kan jag inte svara för jag kör hoj. Tidigare vet han att jag ringer upp när jag kan stanna nånstans.
Men mitt i en grupp kan jag inte bara avvika för att svara i en mobiltelefon hur som helst så det får bli att jag ringer upp senare.

Okej, drygt kl 20 när jag kan så ringer jag upp och får höra:
– Vad fan håller du på med?!
– Eh...? Vad nu då?
…och så en skottsalva från andra änden telefonlinjen.

Jag fattade ingenting, jag hade ju sagt jag skulle köra med BMW-klubben, för övrigt är det några av svärfars gamla kompisar, inga ynglingar med tvättbrädor eller utseendet med sig precis, snarare emot sig.

Han lugnade ner sig och jag hoppade fikat med gruppen och körde hem. Nästa dag, allt lugnt men när han kom hem från jobbet och jag bara nämnde att det verkar vara uppehåll och kanske skulle ta BSA:n till Persåker så får jag höra detta:

– Jag förbjuder dig att kör mer hoj.
– Va'? Vad menar du? undrade jag och fattade ingenting vad detta ska betyda.
– Du ska inte dö ifrån XXX, det är vad det handlar om! Det är farligt att köra hoj i skymning och regn, speciellt på den där vägen! och syftade på Bulten.
Och så gick han, jag fick inte ens prata.

Det värsta är att han sagt detta till vår dotter under tiden jag körde hem på hojen, att det är farligt att köra hoj, man kan ju dö så nu var ju hon orolig! Men om han hade gett mig tid att sitta ner en stund och fika med gruppen så hade jag fått gruppen med mig via Bulten och sluppit köra ensam i skymning och i regn.

Jag blir givetvis både arg och ledsen, jag får inte ha nånting i fritidsintresse alls. Så länge jag sitter hemma så har han kontroll och är nöjd. Det har tidigare varit annat som han klagat på, som sykursen ihop med svärmor när vår dotter var mindre. Det har klagats över då jag gick på gym för att bli smalare och må bättre, då hette det att jag gick dit för att träffa pojkvännerna med tvättbrädorna.
När jag pratade om att hyra ut mig själv som lastbilschaufför för att dra in mer pengar till min firma, nej det var inte bra heller.
När jag kört hoj med MCHK… Med mera.

Allt bottnar i svartsjuka även om han har svårt att erkänna det, han har ingen kontroll när jag är ute och kör hoj, det är där skon klämmer, han tror att jag träffar pojkvänner då. Jag ska bara sitta hemma och glo på väggarna så är allt lugnt, då har han full kontroll.

Jag har erbjudit mig att han ska följa med men det vill han inte.

Jag begriper inte varför han då tyckte jag skulle köpa hans pappas två motorcyklar, vad ska jag med dom till om jag inte får köra hoj mer? Och vad ska han ha en HD till, pratar om att ta körkort och samtidigt mena för vår dotter att det är farligt att köra hoj?

Gibson
2008-08-14, 17:05
Tråkig historia det är jobbigt för båda två, jobbigt för dig att han går på som han gör och jobbigt för honom att känna så.

Nilsson
2008-08-14, 18:18
jag tror han e i 40 års krisen , eller så kan han inte ta det att du har en egen vilja

Nina
2008-08-14, 20:25
Han är gammaldags uppfostrad, kärringen ska vara hemma punkt slut!
Själv är jag av det modernare snittet: jag tycker man ska ha nåt roligt att göra än bara sitta hemma och glo för då blir man bara gaggig.
Nu förstod han väl att jag menade allvar med att får inte jag köra hoj mer så får inte han flyga och tävla. Varför ska bara jag sluta med det jag tycker är avkopplande och roligt och inte han?

Nilsson
2008-08-14, 20:30
ska man resonera som han så kan man ju inte göra något , tänk själv köra bil nää det kan komma en lastbil och krossa en , ut och gå näää det kan komma en bil och köra över en , bada nääää tänk om man inte kommer över ytan då drunknar man ju , äta nääää då kan man få något i halsen och kvävas , ääää alltså allt e farligt , säg till honom att det blir ingen sex han kan ju få hjärt stillestånd

Nina
2008-08-14, 20:32
säg till honom att det blir ingen sex han kan ju få hjärt stillestånd
HAHAHA! Den var bra! :D

Nilsson
2008-08-14, 21:17
ja och inte fan vill du bli ensam med dottern och han liggandess död på hålet