handdator

Visa fullständig version : N:o 13



Nina
2008-08-09, 18:05
Körde BMW:n bort till svärmor och fixade internet och sen hittade jag på att byta hoj – till BSA. Solen sken, det var varmt och regn syntes inte i sikte nånstans. Härligt, jag ska nog ta ut den på en tur. :D

Men när jag bytt om och skulle ta ut den letade jag efter nyckeln till kättingen. Kunde inte hitta den och gubben som redan vaknat på fel sida, ska man våga fråga var nyckeln är? Jo, jag gör det.

— Bli inte arg nu men var är nyckeln till kättingen? frågade jag.
— Ha, jag vet var den är, retade han mig med och fyllde på med ”den är på firman, du får köra dit och hämta den!”
— Ska *jag*?? Det är ju du som glömt den där så du får åka, svarade jag.

Det gick inte, jag fick snällt hoppa upp på BMW:n och köra iväg för att hämta nyckeln. Sen var *han* sur för att det tog lite tid för nu kunde inte han ge sig ut och flyga som han tänkt på direkten, han fick vänta nån kvart.

Nåja, jag körde ut på Bulten och testade hojen. Lite regn tålde den också konstaterade jag. Gick rakt och fint och jag glömde visst hörselpropparna…

Jag hade för säkerhets skull dragit på mig en gul väst eftersom hojen saknar höger spegel och har heller inga blinkers eller bromsljus på. Jag vände i Rosenhill, först trodde grabbarna att det kom en gammal gubbe på en gammal hoj men så såg de *mig*, en tjej komma in och vända runt. Det blängdes friskt på hojen, men den är ju jättefin i skicket förstås.

Den var lite tjurig i dag så jag vågade inte stanna, för jag vet ju inte om grabbarna kan starta en gammal hoj (?) om inte jag lyckas och i dag var den kinkig faktiskt. Så jag beslöt att jag kör istället och låter bli att stanna så kommer jag hem med den också.

Jag tänkte köra förbi flygfältet men såg en mörk gardin hänga utåt Dalarö till men jag visste inte hur orienteringen var riktigt, om de mörka molnen och regnet låg över Dalarö till eller över Tyresö.
Hm… Njää, jag kör hem. Dessutom är jag hungrig.

Tur jag inte körde dit för det var just där spöregnet låg som jag såg på håll. Då gissade jag lite rätt i min inre karta!