handdator

Visa fullständig version : Fattig



Nina
2008-08-07, 13:07
Jag verkar ha världens otur nu. Först tappar jag glasögonen och fick beställa nya. Optikern sa jag är gammal och behöver två par, jag som tänkt ha ett par i reserv men det sket sig. Nu kan jag inte längre ha 1 par som funkar både på långt och nära håll. Tycker de jag har fungerat men hon nämnde nåt om slipningar och kostnader och det lät väldigt dyrt det hela. Det blev dyrt i vilket fall som helst tycker jag… Hm, nåja.

I går tappade jag min bästa mobil så nu är den också helt trasig! Jag känner mig fattig nu när jag måste köpa i nya grejer. Och vad ska jag nu ha sönder nästa gång? Hojen…?

Boven
2008-08-07, 21:44
Jag verkar ha världens otur nu. Först tappar jag glasögonen och fick beställa nya. Optikern sa jag är gammal och behöver två par, jag som tänkt ha ett par i reserv men det sket sig. Nu kan jag inte längre ha 1 par som funkar både på långt och nära håll. Tycker de jag har fungerat men hon nämnde nåt om slipningar och kostnader och det lät väldigt dyrt det hela. Det blev dyrt i vilket fall som helst tycker jag… Hm, nåja.

I går tappade jag min bästa mobil så nu är den också helt trasig! Jag känner mig fattig nu när jag måste köpa i nya grejer. Och vad ska jag nu ha sönder nästa gång? Hojen…?

Sådant är lifet ibland, bara att komma igen! Å hu inte hojen väll?

Nina
2008-08-08, 06:27
Jo sånt är livet. Och hojen är hel än… ;)

Jan-Olov
2008-08-08, 07:05
Jag kjände samma sak när jag la hojen, 3000:- i självrisk och jag fick byta framdäcket också när ändå framhjulet ändå var avplockat, 1350:- så 4350 kr. av semester pengen. Det svider men vad göra.

Jan-Olov

Nina
2008-08-08, 09:49
He he, ja visst är det konstigt att sakerna hittar på att gå sönder just när man vill använda pengarna till något annat som är roligare?