handdator

Visa fullständig version : Gammal...



Nina
2008-08-06, 06:59
Det blev dyrt hos optikern i går. Och nu är jag gammal fick jag veta, ha ha ha! Hon nämnde att jag skulle ha ett par terminalglasögon när jag jobbar eller ska läsa en bok i sängen, allt som är nära ögonen då ska de på. Då ser jag bra på nära håll och suddigt på avstånd. Sen behöver jag ett par till som jag har hela tiden, när jag ska köra bil, hoj etc och inte ska se nåt på nära håll.

Hmm. Okej. Jag är gammal, nu måste jag ha två par glasögon för synen har ändrat sig rejält. De jag har är helt fel, därav spänningshuvudvärk efter halva dagen.

Och nog är de fel minsann! Hon gav mig en liten text att läsa med nya glasen, det gick problemfritt, texten såg t o m klar och fin ut.
Sen skulle jag läsa samma mening med mina glasögon… Ha ha, det blev problem direkt! Jag såg knappt texten, det var suddigt och jag fick ändra avståndet på armarna och se när jag kunde läsa texten.
Det är inte förrän man är hos optikern som man upptäcker hur illa man faktiskt ser, den sämre synen kommer smygande så man hinner ju vänja sig hela tiden också.

Om ca 10 dar hämtas de nya glasögonen ut. Jag hittade ett par fräcka cK (Calvin Klein), lite mindre än mina egna och lite mer fyrkantiga. Tills dess får jag tyvärr gå med de här trasiga glasögonen.