handdator

Visa fullständig version : Mera däck



Fjerren
2008-08-04, 22:09
Behöver byta bakdäck på min FJR. Läser att Pirelli kör en kampanj på Diablo Strada. Kostar ca 2600 normalt men är sänkta en tusenlapp nu i sommar. Verkar ju vara ett bra pris o dom är avsedda för sport/touring. Är det någon som har erfarenhet av dessa däck? Pirelli är ju ett känt märke, men vågar man slå till bara för att dom är billiga?

Fredd
2008-08-05, 21:08
Som jag förstått det ska Diablo Strada vara ett riktigt bra touring-däck. Även fungera till sportigare körning, bättre livslängd än vanliga Diablo.

1000:- i rabatt är bra! Var hittar du det?

Det kan vara värt att kolla in Metzeler Z6 också, chefen är väldigt nöjd med sina :)

Fjerren
2008-08-05, 21:50
Läste om det i senaste "Allt om mc" . Gå in på Duells hemsida så hitar du det. Det är tydligen en sommarkampanj dom kör.

http://www.duells.se/

Fredd
2008-08-07, 01:13
Tack för tipset, jag ska kolla upp duells!

Har du beställt?

Fjerren
2008-08-07, 23:34
Nej, jag har inte bestämt mig ännu. Har hittat ett Metzeler-specialdäck till FJR på dackonline för 1450:- med moms o frakt inräknat. Däcket är testat o godkänt av Yamaha. Blir kanske det i stället.

turbo
2008-08-08, 22:04
Nej, jag har inte bestämt mig ännu. Har hittat ett Metzeler-specialdäck till FJR på dackonline för 1450:- med moms o frakt inräknat. Däcket är testat o godkänt av Yamaha. Blir kanske det i stället.

att det är godkänt av yamaha behöver inte betyda att det är bra, de flesta företag knyter tillverkare till sig som de sen rekomenderar

däremot vet jag ju att metzler gör bra grejer så det här kanske är ett undantag ;)

Nilsson
2008-08-08, 22:15
jag har metzler Z6 på både min GTR och på ZXR1200an och jag har aldrig haft bättre däck , jag brukar slita upp ett bak däck på ca 700-800 mil men har kört ca 700 på detta nu och det går nog nästan 700 mil till , enda som e vicktigt är rätt luft tryck kör med 2,5 kg vid kallt däck det ökar ju till ca 2.6 -2,7 när det blir varmt , ganska bra med gtr en det är ju givare i däcken så man kan följa det

Scorpio
2008-08-12, 17:22
För vanlig gatkörning kan jag varmt rekommendera Metzeler Roadtec Z6, ett toppdäck alla kategorier.

Notera att det finns lite olika varianter beroende på vilken hoj man har, t.ex. till en lite tyngre touringhoj heter det Z6 C.