handdator

Visa fullständig version : Luftat BMW:n



Nina
2008-07-30, 08:12
Tog ut BMW:n på en tur i går kväll. Den har fått stå still sen jag körde Båvenrundan den 12/7, det var dags att lufta den nu. :)

På Söderleden in mot sta'n körde jag upp bredvid en kille i shorts och T-shirts och vanliga skor, bara hjälmen hans var säker, resten var inte mycket att hurra för. När han såg mig komma upp bredvid i full mundering blängde han som om jag inte var klok, komma där och köra i hela stassen i denna värme. Då blängde jag tillbaka som om *han* inte var klok som kom körandes utan skyddskläder i bara shorts och T-shirt. Jag kommer tacka mig själv om jag ramlar för att jag — trots sommarvärmen — tog på mig fullt skydd. Vad kan han göra? Om han kan göra nåt sen ja…

Jag for ut till ett kusligt ställe som heter Rinkeby. Fy för att bo där. Tveksamma ungdomar på macken som hasade sig fram och skränade, tyckte säkert de var skittuffa modell värstingar. Man blir väl så, avtrubbad och får en viss fasad på det stället. Han var svensk men han bröt, det tyckte jag var väldigt konstigt, har ju läst om ”Rinkebysvenska” i tidningarna och nu fick jag höra den också.
Jag tankade klart och hjälmen tog jag med mig in i butiken när jag betalade, man vet ju aldrig i en sån håla som Rinkeby.
Givetvis körde jag fel senare och stannade för att ringa farbrorn som väntade på fiket jag skulle till men upptäcker att jag står på en väldigt kuslig plats. En lastbil var sönderslagen och det låg glassplitter från andra fordon som blivit sönderslagna där. Det fanns inget folk i närheten, man var ganska utlämnad så om nåt hände mig där skulle ingen se nåt. En bit bort satt ett par skumma typer på en parkbänk. *huuuu*
Jag beslöt för att inte stå just där och ringa så jag vände och körde tillbaka men då hittade jag vägen jag skulle in på. Vilken tur! :)

Stället jag fikade på är en gammal bondgård, det sprang höns och en kanin över plan och det var folk från MCHK där. De har stället varje tisdag, trots sin tveksamma placering på kartan var det fint där. Det var som om man inte alls var borta åt Rinkebyhållet, en helt annan atmosfär.

Jag passade på att fråga om diodbelysning och om en artikel svärfar ska ha skrivit om just detta, om nån kan vara snäll och faxa eller kopiera den till mig. Jag berättade att det var minst sagt en spännande belysning på BSA:n i förrgår kväll när det började skymma och jag hade lyset på. Lampan verkade sitta upp- och ner så ljusbilden blev lite rolig ha ha ha. Och så är ljusstyrkan lite svag tyckte jag i nåt andetag och nämnde att jag funderar på att sätta på diodbelysning. Då går inte mycket ström åt och jag får bättre belysning. :)
Med 6-voltssystem kan man inte köra med halvljuset på hela tiden för då laddas batteriet ur. Förr behövde man inte ha halvljus på mitt på dagen så man hade inte samma problem med urladdade batterier då som man kan få i dag för att man är tvungen att ha på halvljuset. :rolleyes:

I kväll är det Gulligaste bilen hos Persåkers i Åkers Styckebruk. Hoppas min man hinner hem i tid från Västervik så jag kan köra dit, tänkte hojja dit i så fall. Vilken hoj det blir vet jag inte nu men troligtvis blir det med Trajjan.

Molgan
2008-07-30, 08:26
Rinkeby, var och hälsade på där för en 15-20 år sen och jag måste säga att det förvandlats till en idyll jämfört med hur det var då.

Nina
2008-07-30, 08:29
Rinkeby, var och hälsade på där för en 15-20 år sen och jag måste säga att det förvandlats till en idyll jämfört med hur det var då.
Kanske det, jag bor nog på ett bättre ställe då jag tycker det ser för jävligt ut där. ;)