handdator

Visa fullständig version : Utskällning



Nina
2008-07-29, 12:37
Sitter och läser på ett motorsportforum. Många klagar på att de inte kan anmäla sig till en dragracetävling i Sundsvall. Det är vass kritik som framförs och jag har god lust att skriva att de ska sluta klaga för annars får de sina licenser indragna. Eller; blir uppringda av en labil snubbe och skäller ut en efter noter.

Det hände oss för några år sen. Jocke försökte anmäla sig till en tävling i Västerås. Han gav upp efter en vecka och bad mig hjälpa honom. Sagt och gjort, det kan ju inte vara så svårt? tänkte jag och började.
Sidan var allt annat än just användarvänlig, länkar skickade mig än hit och än dit utom dit jag skulle – till anmälningssidan. En annan länk skickade mig tillbaka till förstasidan, en annan länk sände mig till Västerås som länkade mig tillbaka till just den sidan jag nyss kom ifrån. Högst frustrerande!

Nå, jag framförde saklig kritik, Jocke hade framfört lite kritik några dar innan och nu jag, för jag lyckades inte anmäla honom och anmälningstiden började rinna ut. Så, stressad och frustrerad skrev jag och undrade varför man gjort sidan så, att jag har problem att anmäla Jocke och behöver hjälp med det. Inget elakt skrivet utan snarare en undran och ett rop på hjälp.

Nästa dag när vi är i bilen ringer min mobil. Jag svarar och drar luren ifrån örat för han vara ganska högljudd i andra änden och nu hörde *alla* i bilen killen. Snubben gav sig själv ingen luft, han gick på som en kulspruta och alla satt och undrade vad det var för en som ringde. Han hörde Jocke i bakgrunden och bad att få prata med Jocke som var tvungen att hålla luren en bit ifrån örat för killen i andra änden var ganska högljudd.

Ger mig fasen på att det var han som gjort sidan och anmälan, varför föra ett sånt fasligt liv annars?

Tidigare hade Jocke skojat på ett annat dragraceforum några år tidigare och satte smajlisar och skrattgubbar efter meningen. Man antog Jocke menat allvar trots smajlisar och skrattgubbar och hotade dra in hans tävlingslicens för det.

Jag kan inte låta bli att tänka på dessa gånger nu när folk klagar på anmälan som inte funkar detta år heller. Får de sina licenser indragna? Blir de också uppringda och utskällda efter noter?