handdator

Visa fullständig version : Rekordmånga på MC-träff



pewa
2008-07-28, 21:29
Från sr.se:

På torsdagen drar Nordens största MC-träff igång i Västervik, och i år väntas det rekordmånga hojåkare till träffen. Ett hundratal MC-klubbar och föreningar från hela Sverige, och även andra delar av världen, är redan föranmälda.
”Det blir bara bättre och bättre för varje år”

– Det börjar bra med massa sol och mycket trevligt folk, säger Nettan från Jönköpingsklubben Lorider.

I tre dagar träffas hojåkarna ute på Gränsö i Västervik. En gång i tiden började allt med en mindre träff på 700 besökare, men idag är den siffran uppe på 6000.

– Det blir bättre och bättre för varje år. Nu är allt mer organiserat, säger Tomas Kandolff från Strängnäs.

Nån som ska dit eller varit där tidigare år?

Jan-Olov
2008-07-28, 22:35
Från sr.se:

På torsdagen drar Nordens största MC-träff igång i Västervik, och i år väntas det rekordmånga hojåkare till träffen. Ett hundratal MC-klubbar och föreningar från hela Sverige, och även andra delar av världen, är redan föranmälda.
”Det blir bara bättre och bättre för varje år”

– Det börjar bra med massa sol och mycket trevligt folk, säger Nettan från Jönköpingsklubben Lorider.

I tre dagar träffas hojåkarna ute på Gränsö i Västervik. En gång i tiden började allt med en mindre träff på 700 besökare, men idag är den siffran uppe på 6000.

– Det blir bättre och bättre för varje år. Nu är allt mer organiserat, säger Tomas Kandolff från Strängnäs.

Nån som ska dit eller varit där tidigare år?

Har jag fattat fel eller har inte träffen redan varit nu den gångna helgen.:confused:

Jan-Olov

Blues
2008-07-28, 22:44
Ja var där helgen som gått,uppskattat antal cyklar ca 7 000,ca 10 000 besökare.

pewa
2008-07-29, 15:56
Mitt fel.. missade att nyheten var från förra veckan.

7000 hojar är inte dåligt! Kan man hitta bilder därifrån?

Jan-Olov
2008-07-29, 17:17
http://www.mcdagarna.se/index.asp?id=10

Kolla här.

Jan-Olov

turbo
2008-07-29, 19:40
jag hittar till bildgalleriet men alla bilder där är ju så små.. dåligt

Nina
2008-07-30, 07:40
jag hittar till bildgalleriet men alla bilder där är ju så små.. dåligt
Klickar du inte på bilderna då? :confused:

Fredd
2008-07-30, 20:24
Klickar du inte på bilderna då? :confused:

Jag provade klicka på ett par bilder men förstoringarna är ganska små dom också, jag tror det var det han menade