handdator

Visa fullständig version : Kräkhund!



Nina
2008-07-27, 04:51
Först vaknade jag av att det var för varmt, precis när jag börjar slumra in far ett par motorcyklar utan ljuddämpning förbi på motorvägen. Det var ett fasligt liv, jag låg och lyssnade om nån skulle fara omkull för det var en hiskelig fart de höll. Inget hände som tur är så jag bäddar om mig och lägger mig bekvämt tillrätta så hör jag en hund som ska kräkas. På min matta!

— Nähe du! Inte den!! säger jag och puttar bort hunden varpå han går till…
…nästa matta! :eek:
— Nä du, *inte* den heller!! halvvrålar jag och drar bort mattan under hans tassar kl 03.40 på natten…

Förbaskade kräkhund, inte kräk till hund men kräkhund. Han kräks ofta den hunden. Han är sur i magen hela tiden, jag har aldrig varit med om maken till jycke som har en så pass sur mage. Jag har ingen lust längre att tvätta mattor stup i kvarten. För det första är de stora att böka in i en tvättmaskin (om man har turen att han kräks på en tvättbar matta) och sen är de väldigt tunga när de ska hängas på tork. Vi har fått slänga en del icke tvättbara mattor tyvärr. Hellre puttar jag bort hunden till ställen där det är lätt att ta bort hans uppkast, tyvärr är man inte där hela tiden och kan putta bort hunden. Fattar inte varför de alltid ska ställa sig på mattor?! Tror de att de ska halka omkull av bara farten eller??

Hela dagen väntade jag på att tempen skulle sänkas så jag kunde köra lite hoj, det var drygt +30° C i skuggan här och ingen temp man gärna kör hoj i. Jag vägrar tumma på säkerheten så det blir till att köra i mc-kläderna i +30° C i så fall. Det blir som en bastu, man får väl vätskebrist innan man ens hunnit upp på hojen i full mundering. När man kör fläktar det inte ens trots öppnade ventilationshål.

Jag minns den dagen förra året när jag gick på trafikskolan och övade konbana i +30° C. På två timmar drack jag upp 3 liter vatten, jag hade tagit med mig 2 st 1,5 liters PET-flaskor fyllda med vatten. Det var varmt den dagen och jag övade konbana dessutom. Man kör aldrig mer hoj i den värmen…
Fortfarande kl. 20 var det runt +27° C här, det blev inte svalare nån gång så jag gav upp tanken att få köra lite hoj, det började dessutom bli lite sent att ge sig ut även om turen skulle bli kortvarig och då har man ingen lust heller att dra på sig full mundering för en snabb och kort hojtur, man vill ju hinna köra nåt också.

I dag blir en till stekhet dag bortåt +30° C så jag väljer att plaska runt i poolen. :)

Molgan
2008-07-27, 11:42
Katter gör likadant, letar upp den dyraste mattan när dom ska hosta upp alltså, och dom är ju av naturen mer kräkmagade då dom får ur sig all päls dom tvättar i sig den vägen. För länge sen fick jag en förklaring till varför dom gör så som jag tyvärr glömt, men jag tror det handlade om en naturlig reflex att hitta ett mjukt område så att dom fort kan gräva över det och inte lämna några spår i naturen. Jag har löst problemet genom att inte ha några dammsamlande mattor överhuvudtaget. =)

Nina
2008-07-27, 11:45
Jag har löst problemet genom att inte ha några dammsamlande mattor överhuvudtaget. =)
Jag med, de här är de enda två i hela huset men jag får ta bort dom också.