handdator

Visa fullständig version : Rensat avlopp



Nina
2008-07-25, 14:01
Så där ja, nu har jag roat mig med att fixa stoppet i badrumsgolvet. I går skulle jag bada ena hunden för han hade rullat sig ute, hanhundar rullar sig i löpande tikars kiss och ikläder sig deras doft så tiken ska hitta dom och kunna skaffa valpar om det är nån som undrar varför hunden rullar sig rätt vad det är. Eftersom jag vet varför de rullar sig så tycker jag inte att hunden är så värst trevlig att klappa (vem vill ha kiss på händerna??) så han åker in i duschen med jämna mellanrum om jag inte hinner stoppa jycken förstås. Då rann det ut vatten på golvet!

Jaha, ut med duschkabinen och skruvade isär precis allt som gick att få loss och fram med kaustiksoda och vatten och fräste på i golvet. Golvbrunnen togs isär liksom duschkabinens brunn och rengjordes så nu hoppas jag att det inte ska rinna ut en massa vatten på golvet igen.

Vad ska jag hitta på sen då? Har lust att köra BSA men Jocke har åkt iväg. Tänk om nåt händer och så är inte han hemma. Nä, den får nog stå, jag hinner nog köra den. :)