handdator

Visa fullständig version : Otålig som ett barn...



stefanistockholm
2008-07-23, 11:57
Min motor började slamra när jag var ute och åkte så jag beställde en service.
Det var ett större fel än vad vi trodde från början så delar behövde beställas från Holland med leveranstid på 2-3 arbetsdagar. Detta var i torsdag förra veckan. Jag överlevde helgen mest på grund av det halvtaskiga vädret och måndagen gick bra för då var jag ju ändå på jobbet. I går tisdag så har det väl gått 2-3 arbetsdagar även om de beställde reservdelarna i fredags... tänkte jag, det kanske funkar... så jag ringde till meken vid kvart i sex i går kväll och frågar hur det går. Vi håller på att sätta ihop hojen nu säger han, så jag jublar högt för mig själv och vi hör av oss i morgon när den är klar...
Perfekt tänker jag som, trots tidigare besvikelser, ändå litar på metrologernas prognoser. Ledig onsdag och torsdag och ett kommande högtryck, nyrenoverad hoj, kan det bli bättre...

Nu är klockan 11.52 och de har ännu inte ringt.

Detta är ju precis som barndomens julaftnar som sniglade sig fram, massor av paket under granen och AjaBaja inte ännu... vi får vänta tills det är dags...

DET ÄR DAX NUUUUU!!!!!!
Jag vill ha min hoj och sticka ut och köra kurvig väg...

Inget är som väntans tider - och jag vill inte det

Molgan
2008-07-23, 14:05
Hehe visst är det jobbigt? =) Man förstår nu varför så många håller sig med minst 2 hojar, om den ena havererar så finns det en back-up.

Nina
2008-07-23, 14:18
Man förstår nu varför så många håller sig med minst 2 hojar, om den ena havererar så finns det en back-up.
Jupp, så sant så. Man skaffar sig reserver, he he ;)

stefanistockholm
2008-07-23, 22:36
Jag tror att det får bli mitt koncept åxå...
Hilding hämtad kl 1530 och så snabbt iväg till bulten och sen vidare ner till Nynäshamn.
När det var dax att åka hem så har jag ett jordfel nånstans så nu beter den sig som ett flipperspel igen.
Jag vill köra och inte meka, vet ju för tusan inte vad som är bak och fram på en skruvmejsel...
Men med 2 hojar så blir det väl dubbelt mekande i garaget kantänka

Nina
2008-07-24, 08:24
Både min Triumph och BMW fungerar, bara att välja och inget mekande där inte. Däremot har jag min BSA (laddrelä), Husqvarna (byta däck) och Honda (packboxar) som behöver mekas med, småsaker förvisso men när solen skiner och det står tre hojar i garaget som funkar så… Ja då tar man ju nån av dom och kör med. :)

turbo
2008-07-25, 08:29
tålamod är svårt, speciellt när hojen strular vid dåliga tillfällen.. en backup-mc vore kanske inte så dumt ibland :)

Nina
2008-07-25, 13:43
Och nu funkar laddningen på BSA:n, bara kvar att programmera om hjärnan att göra rätt på hojen sen (högerväxlad).

stefanistockholm
2008-07-25, 18:27
Och min el funkar åxå som den ska...
Gick igenom vad jag hade gjort då jordfelet uppstod, kom på att jag använt tutan och kollade runt lite... med en ny säkring är nu allt under kontroll.

Ska bara komma på hur jag ska sätta fast postväskan så att den inte släpar i backen hela tiden och sliter bort mer av bottnen...
Gert-Klippan hade en idé som slagit lite rot i mig och som jag nu försöker fixxa på små stunder på arbetstid. Jag VET att min chef inte läser den här sidan...

Molgan
2008-07-25, 18:30
Gert-Klippan hade en idé som slagit lite rot i mig och som jag nu försöker fixxa på små stunder på arbetstid. Jag VET att min chef inte läser den här sidan...[/FONT]
:) Varför göra saker gratis på fritiden när man kan göra det och få betalt under arbetstid?

Jan-Olov
2008-07-25, 19:42
:) Varför göra saker gratis på fritiden när man kan göra det och få betalt under arbetstid?

Ja glöm inte att gå på toa, så att det också blir betalt.:D

Jan-Olov

Gert
2008-07-25, 20:11
Gert-Klippan hade en idé som slagit lite rot i mig och som jag nu försöker fixxa på små stunder på arbetstid.
Kul att man kan inspirera någon , fungerar gör det för jag har ju hela bottnen kvar på min. :)