handdator

Visa fullständig version : Va f… ?!



Nina
2008-07-22, 12:09
Jag vet att jag passerat biltullen en (1) gång men i dag kom en faktura från Vägverket. Nu ska bilen ha passerat biltullen en gång till?? :confused:
Jag ringde Vägverket direkt i dag och frågade om nån kört in med mitt reg nr och om det syns en annan bil. De får inte uppge det per telefon men däremot kan de skicka bilder. Det tar några dar innan bilderna når mig.

Gubben har lånat bilen och han vet att han passerat en tull fick jag veta i dag först men inte sagt nåt (tack för det, nu fick jag ju betala 70 kr extra bara för det!!) så det kan ju vara han men jag hoppas verkligen att ingen lånat mitt reg nr för då blir det fajt.

Jag har skrivit ner möjliga reg nr, när bilderna kommer och en av dom inte är hundkojan ska jag gå igenom varje möjligt reg nr och se vilken som passar in på bilden. Fast det troliga är att gubben lånat bilen och kört igenom en biltull och glömt säga det. Tyvärr får man 70:- extra att betala för att de måst skriva ut en faktura. :mad:

Mr.Peter
2008-07-22, 20:35
Gubben kommer nog o låna din bil fler ggr? Blir ju billigare....för honom.:)

Snäll fru han har!;D

Nina
2008-07-23, 08:09
Det är ju *jag* själv som är boven i dramat! Ha! Jag hade ju fullständigt glömt bort att jag varit in och köpt packboxar till Hondans framgaffel på Raceway som ligger på Söder och då körde jag ju igenom tullarna… :o

Aah jisses, jag börjar bli senil…! Kommer inte ens ihåg var jag varit med bilskrället, då är det illa och jag har knappt börjat nagga i medelåldern än. Hur ska det gå sen när jag är äldre? Får väl göra som tjejen i reklamen, tatuera in namnet och gatuadressen på armen! :eek:

Fattar inte vad som hänt, jag har fått världens sämsta minne. Ibland minns jag inte ens vad jag ätit till lunch…! Oftast minns jag inte vad jag gjorde i går heller. Det är kusligt det här, ibland undrar jag själv vad som sker.

I USA när jag bodde där, jag var i tidiga 20-årsåldern, och hade åkt och handlat. Parkerade bilen på den gigantiska parkeringen och gick in. Visste precis vad jag skulle ha i butiken så det här skulle gå fort, min f.d. kille satt kvar i bilen och väntade. Snabbt in och snabbt igenom i kassan och när jag kommer ut genom dörrarna har jag inte en blekaste aning var bilen står. Minnet var nu fullständigt borta!

Så jag gick runt parkeringen och tittade på alla bilar, kände inte igen en enda bil. Tänkte att nu har han kul, han har säkert flyttat på bilen och nu sitter han där och fnissar och ser mig irra runt som nån virrig yrhöna.
Jag såg en exakt likadan bil men reflekterade inte över den och gick vidare. Andra gången jag var fram och såg bilen såg jag en man sitta i bilen och han väntade också på sin fru/sambo! Lustigt sammanträffande så jag gick vidare.

Tredje gången jag såg den där bilen igen, tänkte jag att jag ska ta och kika på killen som sitter i bilen, det kanske är min bil men läser då ”Sweden” på ett märke på bakrutan. Då brast det, herregud det är ju *min* bil!!! Jag som varit fram till den två gånger innan och inte reagerat!! :eek:

Det som skulle bli en snabb visit inne på affären blev nu en halvtimmes vandring runt på en parkering letandes efter min bil, varav två gånger såg jag bilen men fick ingen reaktion. Det var första gången jag hade problem med minnet.

Förr kände jag igen folk var som helst, nu måste folk vara i sin miljö. Ser jag grannen i sin trädgård jämt och ständigt så känner jag igen honom/henne men är de i en annan miljö som i en butik verkar ansiktet bekant men jag kan inte placera det.