handdator

Visa fullständig version : Kartor på internet



Fredd
2008-07-22, 00:49
Hej,

Jag får snart semester och tänkte då åka en tur med yamahan. Finns det några bra websidor där man kan titta på kartor och kanske rita in och planera sina rutter?

Våga vägra gps :D

PatrikAdolfsson
2008-07-22, 00:54
Jag brukar kolla på http://maps.google.se/

Vägbeskrivningen är bra. Om du inte gillar den förslagna vägen kan du dra i rutten dit du vill.

Patrik

Mr.Peter
2008-07-22, 07:31
Här har du ett par till!
http://www.viamichelin.co.uk/viamichelin/gbr/tpl/hme/MaHomePage.htm
http://www.de.map24.com/

Gert
2008-07-22, 09:29
Hej,

Jag får snart semester och tänkte då åka en tur med yamahan. Finns det några bra websidor där man kan titta på kartor och kanske rita in och planera sina rutter?

Våga vägra gps :DDet är ju precis det en gps handlar om : Webbsidorna du frågar efter finns i kartprogrammet som tillhör gps´n likaså planerar du dina du rutter där och resten är som en elektronisk karta (utan en massa vikande med trasiga kanter som följd) .Det Zangarh beskriver är exakt vad du gör i gps´n så jag förstår inte varför du vill vägra den när du åtrår alla egenskaperna den har.

Molgan
2008-07-22, 10:38
Därför att det ser lite illa ut med gps, vill ju inte vara nån hobbyäventyrare eller nån GS-Svensson som leker äventyrare runt sommarstugan. Riktiga stigfinnare behöver inga elektroniska gimmikar, dom behöver inte ens kartor. Dom behöver bara titta på himlen eller kolla på vilken sida trädet mossan växer för att ta ut vädersträcket å sen köra. Är man helt vilse frågar man sig fram och får gå på kryptiska vägbeskrivningar från lokalbefolkningen trots att man inte förstår ett ord swahili.

En GPS står högt upp på min önskelista.. :)

Använder oxå googlemaps, enkelt att lägga upp rutter. Har inte förstått hur man sparar rutter dock förutom att spara url'en. Får bara upp en karta över USA om jag ska kolla på en sparad rutt direkt i googlemaps.

Nina
2008-07-22, 12:29
Därför att det ser lite illa ut med gps, vill ju inte vara nån hobbyäventyrare eller nån GS-Svensson som leker äventyrare runt sommarstugan.

Fåfäng? ;)

Molgan
2008-07-22, 13:54
Fåfäng? ;)
Kanske, men jag skrev det där med en smula ironi. :)

//Molgan, hobbyäventyrare

Jåke
2008-07-22, 18:19
viamichelin.com, det tipset hakar jag på. Bra beskrivningar får man och hittar småvāgar åxå!

Fredd
2008-07-22, 18:41
Att vägra GPS var på skoj :)

Jag var bara ute efter bra sidor där man kan titta upp fina vägar. Sen om man kör dem via en GPS eller papperskarta är en smaksak. Jag ska kolla upp länkarna här, tack för tips!

Nina
2008-07-22, 19:36
Kanske, men jag skrev det där med en smula ironi. :)

//Molgan, hobbyäventyrare

Samma här, notera den flirtande gubben jag satte efter.

Mr.Peter
2008-07-22, 20:28
Min GPS frågar om jag skall ha Google Maps eller Google Earth när jag kopplar den till datan,vet egentligen inte skillnaden?

Finns kanske nån som vet?

Gert
2008-07-22, 23:36
Jag anväder "MapSource" men vet ej vad det är för skillnad på dem du namngav.