handdator

Visa fullständig version : Klantigt.



Jan-Olov
2008-07-17, 19:31
Nu har jag klantat mig, jag glömde bromsskivelåset. Jag stod utanför vandrarhemmet i Trollhättan där vi bott i två nätter det var löst grus på hela planen så det sög rätt bra i hjulen så därför gasade jag lite extra när vi skulle åka vidare. Det blev tvärstopp och jag la mig på höger sida, jag slog mig inte men hojen var tung som fan så det kom två till för att hjälpa. Fy tusan va snopet. Vi kom i väg men ABSlampan slocknade inte så något var fel, det var det gjutna fästet för bromsoket som gått av. Jag körde försiktigt till Bike där jag bad om hjälp men det fans ingen tid till mig så jag fick låna lite verktyg av dem. Jag tog bort hela oket och fästet och stoppade in en träbit o stället för klossarna sedan fixerades det hela vid framgaffeln ned buntband och så körde jag hem 28 mil. Hoppas nu bara att försäkringen täcker men det lät lovande när jag ringde.

Jan-Olov

Nina
2008-07-17, 19:57
Oj! Gick det bra för övrigt med dig annars? Sabla otur det där, hoppas det går på försäkringen.

turbo
2008-07-17, 20:13
osis, sånt som kan hända alla!

Jan-Olov
2008-07-17, 20:54
Oj! Gick det bra för övrigt med dig annars? Sabla otur det där, hoppas det går på försäkringen.

Jag slog mig inte men självkänslan fick sig en geäl törn.

Jan-Olov

Mr.Peter
2008-07-18, 23:45
Välkommen i gänget,har gjort samma misstag,numera har jag en självlysande telefonsladd upp till gashandtaget.:D

Mr.Peter
2008-07-18, 23:49
Kan knappt sluta skratta åt det.....det var ju tur att det inte var tjuven....du kunde ju åkt på skadestånd??:D

Jan-Olov
2008-07-19, 09:38
Jag var och gjorde skadekontroll i går fästet för bromsoket , bromsskivan, skyddet för högethanden och ett nytt lock till väskan bestäldes. Omlackering av sidopanelen gjör vi till vintern. Så mycket bara för min gömska det svider i skälen, men det kjäns bättre när jag vet att det har hänt andra samma sak. Jag passar på att byta frmdäcket nu när ändå hjulet är av så parar jag åtminstone den kostnaden.

Jan-Olov

Maestro
2008-07-19, 11:59
Det där hände mig och min kompis när jag satt bak på han Honda Shadow. Vi hann väl färdas i meter innan det tog tvärstopp och vi la oss på höger sida. Som tur var stod hojen vid en trottoarkant och på ena sidan där vi landade fanns det gräs så vi slog oss inte.

Dock rök trippmätarvajern av men det var också allt. VI skrattade och borstade av oss innan vidare färd.

Fredd
2008-07-19, 21:01
Jag har också varit på väg att göra samma sak men lyckades hålla hojen upprätt. Det är lätt hänt, speciellt när man som jag var sen till jobbet och hade lite bråttom :)

Mr.Peter
2008-07-19, 21:51
Vet ett flertal som gjort samma sak. Men det här med självlysande telefonsladd från låset upp till styret är inte så dumt.Då undrar man åtminstone vad tusan sladden hänger där för?:)

Jan-Olov
2008-07-19, 23:21
Det käns lite pinigt att behöva "senilsnöre" men tydligen är det det som behövs.:(

Jan-Olov

Molgan
2008-07-19, 23:28
Det käns lite pinigt att behöva "senilsnöre" men tydligen är det det som behövs.:(

Jan-Olov
Pfft "senilsnöre", jag är ju bara barnet och använder ogenerat ett dylikt. ;) Har hänt flera gånger att jag sträckt mig efter startknappen å hajat till åt det där gula som hänger på styret..

Mr.Peter
2008-07-19, 23:34
Det käns lite pinigt att behöva "senilsnöre" men tydligen är det det som behövs.:(

Jan-Olov

Jag tycker det är pinsammare o ligga med hakan i gräset!!:)

Banditen
2008-07-19, 23:48
Det käns lite pinigt att behöva "senilsnöre" men tydligen är det det som behövs.:(


Häftigt nyord, senilsnöre! :D:D:D Det kan väl gälla snöret ner till sidostödsplattan oxå.

Hasse i Kristianstad
2008-07-19, 23:49
Jag brukar kroka spiralsladden i bromshandtaget och låta den hänga över gasen. Att låta den gå från skivan och upp skulle bara göra den längre och omöjlig att sätta i den låshållaren dom sitter på ramen.

Jan-Olov
2008-07-20, 06:57
Jag tycker det är pinsammare o ligga med hakan i gräset!!:)


Jo vist är det så, jag skall försöka lära mig att göra som Hasse skriver.
Nu gäller det bara att få hojen fixad och det sker troligen kommande vecka om allt går som dom sa.

Jan-Olov

werner
2008-07-20, 14:43
Hoppas nu bara att försäkringen täcker men det lät lovande när jag ringde.

Jan-Olov
Hej
Otur det där.
Om du skulle få problem med försäkringsbolaget så hör av dej, vet en kille som redan hjälpt en som gjorde samma sak.
Skador för 27000:-, fick betala självrisken och resten stod bolaget för.
Så ge dig inte utan stå på dej.
//Werner

pewa
2008-07-20, 18:42
Jag brukar försöka undvika det genom att parkera hojen mot något så att man måste backa ut.. sen sätter man bara skrivbromslåset så att man kan rulla bak så lite som möjligt innan det hugger i.

Svårt att förklara men effekten blir att om man glömmer låset på hinner man ändå bara rulla bakåt några centimeter

Jan-Olov
2008-07-20, 19:04
Jag brukar försöka undvika det genom att parkera hojen mot något så att man måste backa ut.. sen sätter man bara skrivbromslåset så att man kan rulla bak så lite som möjligt innan det hugger i.

Svårt att förklara men effekten blir att om man glömmer låset på hinner man ändå bara rulla bakåt några centimeter

Jag fattar hur du menar ,men med en så tung hoj som min gäller det att planera så att det inte är uppförsbacke när jag skall backa, i övrigt är tanken vettig. Det märks att jag inte är ensam om att ha råkat illa ut med glömt lås.

jan-Olov

Jan-Olov
2008-07-26, 11:22
Jag är på g igen. Jag fick hojen lagad i dag lördag kl 8, Eilon på Verona Motor i Ljungby stälde upp och fixade bromsarna, så det käns gott att inte vara begänsad och behöva stanna hemma när det är hojväder. Det är mycket bra service att de lagar åt kunder en lördag men de har väl så mycket att göra så det behövs, och sen skall butiken vara öppen så det går åt folk till det med.

Jan-Olov:D

Nina
2008-07-26, 11:33
Vad bra! Så snälla de är. :)