handdator

Visa fullständig version : En ny dag



Nina
2008-07-11, 07:44
Det är fredag och jag hoppas det blir uppehåll för jag har tänkt putsa upp hundkojan i dag. :D
Jag brukar se min gamla hundkoja mellan varven. Hon jobbar inte långt från mitt hem så igår när dottern och jag gick bort till sportbutiken för att köpa simglasögon och snorkel stod den parkerad där igen. Jag saknar den ibland men det är knuffen, dynamiken, raketen i den jag saknar, *inte* bränslekostnaden.

Fast min nya hundkoja är riktigt trevlig den också, den kör ifrån många. ;)
Det enda jag saknar i min nya hundkoja är intervalltorkare, det finns nämligen ingen (tror jag). Antingen får man ha på torkarna hela tiden eller så får man dutta till spaken själv. :rolleyes:
Fast det gör inget, den är så trevlig ändå. Kanske finns det nåt i manualen man kan ställa in? Man kan ställa in den så att den automatiskt blinkar tre ggr när man duttar till blinkersen. Defaultläget är 1 blink, jag har ändrat till 3 blinkningar så det kanske går att ändra till intervall på torkarna? Måste kolla.

Jaha, så blir det Båvenrundan i morgon. Jag tar nog ryggsäcken för jag tänkte ta med kameran. Körs dammiga grusvägar kan jag inte ha den hängande lös runt bålen för då får jag väl damm inuti den. Och lite frukt, sist blev bananerna bananmos innanför skalet när jag hade lagt dom i topboxen. Och min Dajm var bara småsmulor så jag tror jag tar ryggsäcken… :rolleyes:

Synd jag inte har fixat en videokamera än, det hade varit kul att filma rundan. Kanske jag kan hitta en i dag under dagen och sätta på? Men den måste tåla stötar för det kan bli lite stötigt och guppigt på grusvägen.
Och om det regnar måste den tåla vatten också, plötsligt är antalet eventuella butiker begränsat. Ska se i lokala Expertbutiken, fast de här kamerorna brukar ha uselt ljud när de är vattentäta förstås. Panasonic har kommit ut med en kamera, men då finns inget fäste på den. Då måste jag fixa/tillverka egna fästen och då går väl hela fredagen åt och hundkojan blir väl inte tvättad. Jag får se om jag hinner med båda, jag tycker tiden springer iväg så fort nu för tiden!

Bara i går tänkte jag hoppa i mc-kläderna och köra till cafét, då var klockan 16:20 när jag tänkte tanken. Plötsligt var den 17:30!! Och när jag ätit klart och hoppat i kläderna var den 19:00!! Fattar inte hur den kan springa iväg så där fort, tiden. Det gick en timme att tänka en tanke ungefär...