handdator

Visa fullständig version : Båvenrundan, lör 12/7 -08



Nina
2008-07-09, 08:28
På lördag ska jag brumma runt med några från MCHK i Sörmland. Vi startar kl 07:30 från Botkyrka och eftersom det blir lite grusvägsköra så tar jag BMW:n. Den är skön att sitta på under flera mil och ergonomiskt bra för mig.
Fast jag kanske skulle behöva höja styret lite, jag stod upp på den sist och fick kröka rygg en aning, höja upp styret kan vara bra. :)

Jag vill köra kringelikrokvägar till Botkyrka så jag får väl starta hemifrån runt 6:30-tiden, annars får jag ta motorvägen som sist när jag var lite försenad. Motorväg är inte roligt med BMW:n för den blir lite vinglig i höga farter… :eek:

Ha ha, topbox är bra… Jo, sist hade jag två bananer med mig i den. Körde grusvägar varav vissa var lite skumpiga och guppiga. När vi tog rast senare så hade jag bananmos innanför skalen på dom! En Dajm för lite fel energi hade jag också lagt ner, den var bara småsmulor…
Så nu på lördag ska jag ha med mig matsäck, funderar på att dra på mig en ryggsäck istället. ;)

PatrikAdolfsson
2008-07-09, 09:09
Låter som en trevlig tur.

Själv åker jag ner till skåne i bil för att sedan åka vidare till Legoland.
Ska köra lite i skåne på svågerns Meanstreak i alla fall :D Samt köpa lite delar till min egna hoj i Helsingborg på fredag.

Ha en trevlig helg!

Nina
2008-07-09, 09:29
Jag tror det blir trevligt och jag gillar att köra på grus. Med MCHK i bilden så blir det oftast grusvägar på rallyn. Om man vill kan man ta med sig grillkorvar, de bjuder på sallad men vill man ha lite kött med får man ta med det själv. :)

Vi ska starta rallyt i Skebokvarn utanför Flen. :)