handdator

Visa fullständig version : Det regnar…



Nina
2008-07-08, 10:26
Och hela veckan ska regna bort så det blir inget hojkörande för min del. Inte för att hojen inte skulle tåla lite vatten men det är inte så roligt att köra i regn. Jag minns en lördag med gott minne när jag körde hem i hällregn och knappt såg nåt och när jag kom hem var rpecis hela jag som en dränkt katt, jag var blöt ända in på kroppen. *huu*

I dag trodde jag att jag skulle få brumma lite hoj, det var torr asfalt och uppehåll när jag gick ut. In på ICA en snabbis och när jag kommer ut hade det regnat. Va'?
Jag kände mig som ett fån upptinad från Twilight Zone där, det regnade ju inte ett smack när jag kom ut igen men det var blött överallt och bilen var lika blöt den.

PatrikAdolfsson
2008-07-08, 10:36
Det börjar ljusna här nere i Mariefred.

Jag tog mig ut en sväng igår trots regnet. Hojen gick bra även i regn :D Mitt Rukka allväderställ gjorde itt jobb och jag var torr innanför. Värre var det med imman på visiret som jag inte kunde stänga helt.

Idag blir det inget åkande men imorgon hoppas jag på uppehåll. Har lovat mina gamla kolleger inne i Stockholm att hälsa på och visa upp mig med hojen :D

Ha en bra dag!

Patrik

Nina
2008-07-08, 10:48
Det börjar ljusna här nere i Mariefred.

Jag tog mig ut en sväng igår trots regnet. Hojen gick bra även i regn :D Mitt Rukka allväderställ gjorde itt jobb och jag var torr innanför. Värre var det med imman på visiret som jag inte kunde stänga helt.

Idag blir det inget åkande men imorgon hoppas jag på uppehåll. Har lovat mina gamla kolleger inne i Stockholm att hälsa på och visa upp mig med hojen :D

Ha en bra dag!

Patrik
Ja det kanske blir uppehåll senare. :)

Vad jobbade du med här i sta'n? Nyfiken bara, känner mig rätt ensam i den här landsänden, de flesta håller ju till neråt Skåne.

PatrikAdolfsson
2008-07-08, 10:53
Jag jobbade tidigare på Thomas Cook i DN-huset som systemutvecklare men slutade för 4 veckor sedan.

Nu jobbar jag på Scania Infomate i Södertälje som projektledare. Bytte främst pga pendlingsavståndet.

Själv då?

Nina
2008-07-08, 11:49
Aha! DN-huset känner jag väl till. :D
Jag jobbade på DN förut som annonsproducent och snickrade alla annonser man såg i tidningen förut (de flesta utom jobbannonserna alltså).
Hälsoguiden var då på 2 till 2,5 helsida, det tog mig ungefär 1 timme att slå ihop en sida med annonser, de flesta låg färdiga i systemet, bara att plocka upp och slänga in på sidan men sen kom ju nya varje vecka som man fick knåpa ihop. Det var jäkligt kul, jag saknar den tiden. Många bollar i luften var det, kul.

Sen raggades jag över till Metro (blev faktiskt uppringd, de hade hört ryktas om en tjej på DN som är duktig) men det var ett misstag. En arbetsplats med växtvärk är inte rolig att jobba på. Dessutom hade jag en chef som var rena Hin Håle på avdelningen, hade tydligen nåt emot mig där. Sen blev jag ansvarig istället för hon fick sluta bara så där en dag. Jag hade jour bl a så de kunde ringa mitt i natten så fick man åka in till sta'n kl. 02:30 eller vad klockan nu kunde vara... Då föddes idén att koppla upp sig hemifrån (typ VPN-tunnel) och fixa men det var inte uppfunnet då. Så jag fick köra in till sta'n och greja det som skulle grejas och sen hem och försöka sova lite till innan man skulle upp och jobba igen.