handdator

Visa fullständig version : En kos dagbok



Nina
2008-07-07, 09:42
Vaknade.
Klev av.
Duschade.
Jyckerast.
Frukost.

Och nu sitter jag vid datorn och undrar vad jag ska skriva om. Förutom att det regnar ute förstås, jag som just påbörjat min semester i dag. Den ramlade bara på mig, jag trodde jag hade minst ett par veckor kvar att jobba men plötsligt ska jag vara ledig. Bara så där! :eek:

Jag har inte ens hunnit fundera ut vad jag ska slå ihjäl semestern med. Nja, annat än hojkörning förstås. Tidigare i år (innan vi sålde huset) hade jag funderingen på att köra ner en av hojarna till Skåne och brumma runt där. Det är visst många fina landskap och vägar där, kanske en tur till Danmark och kika runt lite. Nånstans i Hallands län finns en gammal gård från 1600-talet, där kan man köpa våfflor och fika. Vill minnas det var i nedre regionen men vägarna dit är fina, tanken att köra hoj dit har också funnits. Om jag bara kunde minnas var det var nånstans… Har ofta funderat om jag körde igenom Halmstad när jag körde dit. Jag vet att jag varit i själva Halmstad några gånger men var det i samband med när jag körde till det där våffelstället? Det är just det jag inte minns!

Och sen köpte vi nytt hus och har flyttat så nu vill man vara hemma. Det finns lite att fixa här, som att måla om balkongen t ex.

Jan-Olov
2008-07-07, 13:41
Men som ko så räcker det med gräs och vatten eventuelt lite skugga under ett träd när du idislar. Trevlig semester.:)

Jan-Olov

tomahs900
2008-07-07, 19:45
Tycker definitivt ni ska testa skåne,måla en balkong kan man
väl göra efter jobb en sensommarkväll med ett
par pilsner ni sparat sen Danmark???
Har massa tips på fina vägar här,o glassen i Åhus slår ut våfflorna alla dar i veckan:)

Själv sticker vi hela familjen till söderåsen på lördag...campa??Tält??
Jaja de kunde jag väl ta men icke jag sitter på en camping o glor en hel
vecka...nej efter lite omsorgsfull övertalning fick jag köra med hojjen upp
för att utforska vägarna lite däruppe på semestern...troligt e väl att det kommer
något i form av"du fick faktiskt ta bågen med" under resten av året men de
e de väl värt....?