handdator

Visa fullständig version : Som vanligt...



Nina
2008-07-05, 22:11
...när jag ska sudda av bara lite grann så blir jag pet-Maja nr 1. Jag klarar inte av att städa bara lite grann utan måste ta allt petnoga så i dag fick dörrposter + lister, dörrar, ovanpå alla skåp och alla väggkontakter och allt du bara kan tänka dig som kan samla damm en omgång med dammtrasan. Jag var där och suddade för några dar sen också... ;)

Jag klarar inte av det där att bara ta av lite, jag får städnoja och drar av *allt*. Torkar jag golvet i köket så nog 17 måste jag in under kyl och frys och peta också. Eller bakom spisen... :rolleyes:

Så det blev ingen mc-tur i dag, jag drog av heeela huset och sen blev det kalas.

Jan-Olov
2008-07-06, 00:44
När du ändå är igång så dra ut kyl o frysen för att städa bakom också.
Det är bra att damma av bakom kylen för då blir skåpet av med värmen så slipper kompressorn jobba så hårt och du spar ström på köpet. Samtidigt minskas risken för brand. Detta var väl lite snusförnuftiga råd så här på nattkröken, samt några pilsner som inte gör det lättare att skriva dessa rader.:o

Nina
2008-07-06, 07:19
När du ändå är igång så dra ut kyl o frysen för att städa bakom också.
Det är bra att damma av bakom kylen för då blir skåpet av med värmen så slipper kompressorn jobba så hårt och du spar ström på köpet. Samtidigt minskas risken för brand. Detta var väl lite snusförnuftiga råd så här på nattkröken, samt några pilsner som inte gör det lättare att skriva dessa rader.:o

He he, de är inbyggda mellan och under ett par skåp. Det finns ingenstans att ta tag i dom heller så man kan dra ut dom… Det blir kul när man ska byta ut dom, man får väl riva halva köket för det. Och så kanske inte nya kylen och frysen passar in i gapet på höjden… :eek: