handdator

Visa fullständig version : Mätt & belåten



Nina
2008-07-01, 19:27
Så där ja, så fick jag mat i dag också. Det blev mexikanskt i dag, jag gillar olika sorters kök. Det är gott att prova på nya maträtter, gärna från olika länder. Favoriterna är mexikanskt, thai och italienskt. Kinamat har funnits så länge så det är snart svensk husmanskost. Libanesiskt vet jag inte om jag kommer tycka om, det är franskt kök vilket innebär en massa grönsaker. Fast man kan ju testa så vet man om man gillar det eller ej. :)

Vad tycker ni om för maträtter? Bara vanligt svenskt eller provar ni andra kök? Jag tycker det är spännande och gott att prova nya rätter. :)

Kanske därför jag har så bred front bland motorcyklarna, jag gillar att förnya mig och få köra olika sorters hojar beroende på vilket humör jag är på. Ett tag hamnade BMW:n i skymundan för Trajan var så mycket roligare men nu har jag senaste tiden kört med båda lika mycket. Men Trajan är ändå favoriten i alla fall även om BMW:n också är bra – på sitt vis.
Och sett på musiksmak så är den också bred, allt från klassiskt till hårdrock och allt däremellan. T o m jazz finns för den som vill lyssna på det. ;)

Fast… Bland böcker är jag faktiskt begränsad. Där ska det vara faktaböcker. Reality life, vetenskap och fakta, sånt som har hänt i verkligheten. Jag kan inte läsa sci-fi-böcker eller annan form av fantasi. Jag tappar sugen direkt och slår igen boken men fakta, ja då kan jag minsann läsa boken utan problem. :D

Molgan
2008-07-01, 19:44
Äter vad som helst bara det är gott. :cool:

Nina
2008-07-01, 19:56
Se där! Då kan man ställa fram vad som helst på bordet i stort sett? :)

Molgan
2008-07-01, 19:56
Se där! Då kan man ställa fram vad som helst på bordet i stort sett? :)
Ja, bara det är gott. :p

Jan-Olov
2008-07-01, 20:44
Se där! Då kan man ställa fram vad som helst på bordet i stort sett? :)


Nja inte riktigt, lutfisk eller gröt det är något jag hoppar om det är möjligt. Möjigen äter jag om jag blir bjuden och inte kan säga nej av artighet.

leffa
2008-07-01, 21:49
äter det mesta favorit rätt jan ols älg gryta med trattissoppa sen kommer nog ättiksströmming

Hasse i Kristianstad
2008-07-01, 22:21
Jag äter bara äkta svensk mat såsom Pizza:)

Gert
2008-07-01, 22:32
Själv äter jag allt som jag hitentills har fått tillfälle att prova,och bland starkdrycker är jag däremot mer kräsen.Det jag inte gillar är bla.: Vitt/Rött vin , Whiskey , Tequila , Sake´, likörer och Genever.

Hasse i Kristianstad
2008-07-01, 22:41
Vill du smaka kinesiskt risbrännvin så är du välkommen, efter 6 år av bjudning så har jag mer än halva flaskan kvar;D

Gert
2008-07-01, 22:48
Och hade du haft en flaska Genever som var lika gammal hade den varit oöppnad än för det var det RÄLIGASTE (inte gott ) som har kommit ner i strupen.

Blues
2008-07-01, 23:10
Va kräsmagade ni ä,bare de rinner ä de väl gött nog

Hasse i Kristianstad
2008-07-01, 23:27
Dubbla räligheten så har du detta kinesiska risbrännvin:-\

Nina
2008-07-02, 07:39
Lutfisk som är så gott?! :eek:
Det gillar jag fast den ska inte vara slemmig av sig. Mina föräldrar kunde minsann tillaga den! De la den i blöt varje år och bytte vatten var 24:e timme. På julafton kokades den och det var bara sååå gott. De köpte alltså inte den färdigkokta man bara hittar i dag utan en torr bit och la den i blöt, lutfisk på riktigt vis alltså! :D

Bland viner så föredrar jag nog rödvin framför vitt, men måste jag pga uppfostran så kan jag nog få ner ett glas vitt men helst dricker jag ingen alkohol, tycker inte det är så värst gott faktiskt.