handdator

Visa fullständig version : Urladdade batterier, service på BMW:n



Nina
2008-06-29, 17:52
Batterierna var urladdade på hojarna så nån körning till annat garage blev inte av. Då passade jag på att skruva av en kåpa på BMW:n och fylla på både vatten och olja. Och sen tog jag en tur längs Bulten med den och myste en stund.

På vägen tillbaka stod en av ägarna till Bed & Breakfast-stället (http://www.gulex.se/firmainfo/annaaktiv/932214577208.htm) vi vägkanten med en handtextad skylt. De brukar också roa sig med att kasta ut grenar och skyffla ut grus på vägbanan för att få bort hojarna.
Hur j*vla korkad får man vara? De har ju valt att bo där, tänk om jag skulle ställa mig vid motorvägen och sätta upp en skylt ”Kör långsammare!”…?
Så, ni som kör förbi stället — se upp. :mad:

leffa
2008-06-29, 18:31
Batterierna var urladdade på hojarna så nån körning till annat garage blev inte av. Då passade jag på att skruva av en kåpa på BMW:n och fylla på både vatten och olja. Och sen tog jag en tur längs Bulten med den och myste en stund.

På vägen tillbaka stod en av ägarna till Bed & Breakfast-stället (http://www.gulex.se/firmainfo/annaaktiv/932214577208.htm) vi vägkanten med en handtextad skylt. De brukar också roa sig med att kasta ut grenar och skyffla ut grus på vägbanan för att få bort hojarna.
Hur j*vla korkad får man vara? De har ju valt att bo där, tänk om jag skulle ställa mig vid motorvägen och sätta upp en skylt ”Kör långsammare!”…?
Så, ni som kör förbi stället — se upp. :mad:

det är kanke rummet mellan öron dom hyr ut för dom verkar inte ha något där

Gibson
2008-06-29, 19:16
Batterierna var urladdade på hojarna så nån körning till annat garage blev inte av. Då passade jag på att skruva av en kåpa på BMW:n och fylla på både vatten och olja. Och sen tog jag en tur längs Bulten med den och myste en stund.

På vägen tillbaka stod en av ägarna till Bed & Breakfast-stället (http://www.gulex.se/firmainfo/annaaktiv/932214577208.htm) vi vägkanten med en handtextad skylt. De brukar också roa sig med att kasta ut grenar och skyffla ut grus på vägbanan för att få bort hojarna.
Hur j*vla korkad får man vara? De har ju valt att bo där, tänk om jag skulle ställa mig vid motorvägen och sätta upp en skylt ”Kör långsammare!”…?
Så, ni som kör förbi stället — se upp. :mad:
Vilka idioter, jag skulle anmäla dom för dom skapar ju en fara för motorcyklister.

Nina
2008-06-30, 07:01
Jag vet inte om de blivit anmälda men det stod om dom i lokala tidningen förra året. Då hade de planer på att spänna upp ett rep tvärs över vägen men efter artikeln publicerades och polisen sagt vad de tyckte om saken så dök aldrig något rep upp.

Det har aldrig varit några problem med det där stället förut genom åren. Jag tror huset bytt ägare och det där paret i 40-årsåldern bosatte sig där och insåg att vägen är väldigt poppis bland hojförare (och bilister). Förra året när jag övningskörde med svärfar kom jag till en kurva i 70 blås med nerlägg och upptäcker en hög med grus igenom hela kurvan. Den tog upp precis hela vägbanan och var i samma grå färg som asfalten. Det var en jäkla tur jag hann reagera blixtsnabbt, jag hann inte ens bli rädd och få hjärtat i halsgropen. Jag bara rätade upp hojen rakt upp, släppte av och smög igenom gruset, bara rullade igenom. Efteråt förstod jag vidden av det hela. Jag trodde då att nån tappat ett lass grus men efter jag läste artikeln i tidningen att de brukar hälla ut grus i kurvorna för att bli av med hojåkarna förstod jag att det måste varit dom som varit där.
Efter artikeln var det slut med såna där högar av grus i kurvorna.

I år är det grenar och löv över vägen, de står med handtextade skyltar bredvid vägen (senast igår), ibland står de och skyfflar upp grus från vägkanterna.

Jag tycker så här: de har valt att bo där, då får man acceptera läget. Man kan inte ändra på en flerårig ”tradition”, det kommer folk från hela landet som hört om den här slingriga vägen och kör den. Alla trafikskolorna på södra sidan övar på den för den är den enda vägen med kurvor denna sida om Sthlm, uppkörningarna sker på den varje dag likaså.

Jag bor en bit ifrån motorvägen, jag hör den varje dag. Den har funnits där under flertalet år. Alla som ska till och från Nynäshamn och även till/från Gotland kör just den här motorvägen. T o m trafikskolorna övar på motorvägen. Varför skulle jag då ställa mig bredvid motorvägen och skyffla upp grus, grenar, löv och annat eller ställa mig med en handtextad skylt och vifta? Orka bry sig, motorvägen är en flerårig tradition, jag skulle bara bli till åtlöje att stå där. Jag skulle snarare få mer trafik istället när ryktet sprids om den tokiga mordlystna kärringen i 40-årsåldern som bor bredvid...

Ibland får man en god lust att fråga om de kan sova gott på natten när de mördat nån genom att kasta ut grus och annat skit på vägarna där, jag anser det vara mordförsök. I alla fall uppsåt då det är planerade saker med i bilden.

Gibson
2008-06-30, 10:02
Jag tappar talförmågan, hur fan kan man göra något sådant dom måste ju ha fattat att är det en väg utanför så är det trafik på den, dom kanske inte visste att det var mycket trafik men som du säger då är det bara att gilla läget och om dom inte gör det så får dom väll flytta. :mad::(

Jan-Olov
2008-06-30, 20:54
Det bästa när sådant här upptäcks måste vara att dokumentera skiten och göra en polisanmälan, det gäller nog att inte vara ensam utan att ha vittnen. Gör man en formell anmälan så måste polisen i alla fall kolla vad som står på. Det svåra måste antagligen i ett sådant läge att hålla humöret i schack så att det inte blir en motanmälan. Jag är glad att jag inte ha råkat ut för sådant här.

Jan-Olov