handdator

Visa fullständig version : Datorn.



Gibson
2008-06-29, 00:37
Idag fick jag köra recovery-dvd:n fick inte igång datorn på eftermiddagen.
Nu har jag installerat om windows och hållit på och uppdatera och lagt in programmen som jag vill ha, har inte hunnit med alla men vad fan jag har ju semester så jag hinner ju med det innan jag jobbar.

Tråkigt bara att jag förlorade massor med musik som jag hade på datorn men sådant händer ju.
Det var tur att jag brände alla foton på DVD igår, jag tyckte att det var något skumt med datorn så jag gjorde det för säkerhets skull.

Nu är den snabb som fasen igen och allt funkar som det ska.

Mr.Peter
2008-06-29, 00:49
Jag har vågat ta steget fullt ut till Linux och det ångrar jag inte en sekund.
Bye bye till virus o spyware o allt vad det heter,datorn jobbar alltid lugnt o sansat.
Tusentals avancerade program att välja på o allt gratis,kan det va bättre?

Vet inte hur många ggr jag har ominstallerat Windows,fungerar kanon ett tag för att sen bli slöare o slöare.
Kanske e skit bakom spakarna vad vet jag?

Gibson
2008-06-29, 01:04
Jag har vågat ta steget fullt ut till Linux och det ångrar jag inte en sekund.
Bye bye till virus o spyware o allt vad det heter,datorn jobbar alltid lugnt o sansat.
Tusentals avancerade program att välja på o allt gratis,kan det va bättre?

Vet inte hur många ggr jag har ominstallerat Windows,fungerar kanon ett tag för att sen bli slöare o slöare.
Kanske e skit bakom spakarna vad vet jag?
Har hört talas om det men är inte ett dugg insatt i det, finns det någonstans man kan läsa om det?

Mr.Peter
2008-06-29, 01:21
Här e ett par sidor som jag har tittat mycket på!

http://www.linuxportalen.se/
http://www.ubuntu-se.org/drupal/

Nina
2008-06-29, 06:27
Min PC slogs med mig också så jag drämde till med en fullständig rensning. Dell är ju ”bra”… Jovisst, när jag la ni allt igen så följde inte drivrutinerna för ljudkortet med så nu kan jag inte plugga in högtalare för det hörs i alla fall ingenting. Varför kan aldrig Dell ordna rätt grejer på recovery-CD:n från början? :mad:
Undrar om jag kan slänga in Ubuntu, har sneglat på den förut men på bara 1 år har de släppt två nya versioner, från version 6 till i dag v 8. Det blir ett j*kla hålla reda på versioner för den utvecklas hela tiden. Och sen funkar förstås inte mina program i den och jag har ingen lust att lära mig nya.

Adobe tror jag håller på och utvecklar program för Linux (eller om de la av den biten), skulle snarare vara bättre för min del att behålla mina program men ändå kunna köra Linux. Jag får se hur jag gör, jag har en massa jobb + program i PC:n jag inte kan jobba med om jag byter operativsystem. :-\

Mr.Peter
2008-06-29, 11:35
Ja nackdelen är att man får lära sig nya program och det finns en del att välja på men om man e nyfiken så kan man lägga det bredvid Windows eller köra det direkt från en cd.Jag har Ubuntu 8.04 och sedan e de bara att uppdatera det,lägger sig en liten trevlig ikon längst upp som man klickar på.Tycker jag fått bättre koll på uppdateringarna.

Katarina;Har du inte fler än en cd?Jag hade drivrutinerna till bla ljudkortet på en annan cd.