handdator

Visa fullständig version : Lite jobbigt just nu



Nina
2008-06-26, 15:36
Det är lite jobbigt för tillfället men för att göra en lång historia kort så är det så att jag fått stå i skottgluggen varje dag senaste tiden. I går brast det rejält, dessutom på vår självaste bröllopsdag och jag blev så klart väldigt ledsen. Till råga på allt hade jag pappa i tankarna då och då, han dog nämligen för fyra år sen på samma dag. Han kunde väl ha tagit nån av de andra 364 dagarna?

Min man nämnde nåt att det alltid är *han* som ska tänka ut nåt att göra på bröllopsdagen. Bara för att hans pappa gjorde så i sin familj betyder det inte att det måste vara samma regel i vårt hem.

Nå hur som haver, på lördag har jag planerat in precis heeela dagen och sen får han faktiskt låta modellflygandet vara. Det var sånt gnäll nu senast att *han* bara ska planera. Okej, då planerar jag bort modellflyget och ser till att det inte blir nåt av det alls. Dessutom måste han gå upp på morgonen, här blir det inte tal om nån sovmorgon.

Så kan det gå när man bråkar med mig.

Sepe
2008-06-26, 20:26
Jag hoppas att ni får det riktigt roligt på lördag. Trist om du har fått ta mot massa skit på bröllopsdagen. Människa är konstig djur, man säger och gör saker som man inte ens menar på allvar. Men man ska inte ta sin käresta på givet, ofta blir allt bara pannkaka innan man ens har fattat vad som hände och sen sitter man ensam på en liten etta. Kärlek är som brasa, man ska mata det lite hela tiden för att hålla elden brinnanade.

Lycka till och grattis för bröllopsdagen

Nina
2008-06-26, 20:49
Tack, efter några år lär man sig att hitta ”straff” för att man fått stå och ta emot en del. Det roliga är att han inte märker när jag straffar honom, slug jag är va' hi hiii…
Nu på lördag är det totalt förbud för lek med eventuella modellflygplan, jag vet att han heeemskt gärna petar lite, mekar och flyger med dom... ;)
Därför har jag planerat in en hel del så han inte ska få en chans till nåt eget nöje för nu ska vi göra sånt som *jag* vill göra, med chans för vår dotter att kunna följa med på allt också. Man ska inte bråka med mig i onödan alltså.
Jag vet att det inte är mitt fel eller orsak, det bara är så att den som är närmast får oftast ta emot allt. Min pappa sa en sak strax innan han dog och det är precis så här som jag tänker: ”Man beter sig bara efter sitt förstånd”. Där satt den – huvudet på spiken, så är det bara. Det brukar jag trösta mig med ibland och plötsligt rinner allt bara av mig och jag har höjt mig över det. :p

Mr.Peter
2008-06-26, 21:54
Fel dag att straffa gubben på,stackars han.

Nina
2008-06-27, 07:39
Fel dag att straffa gubben på,stackars han.
Han får skylla sig själv, man ska inte gapa på mig he he… ;)

Gnistvändaren
2008-06-27, 08:40
Dessutom måste han gå upp på morgonen, här blir det inte tal om nån sovmorgon.

Så kan det gå när man bråkar med mig.

Påminn mig om att inte bråka med dig! :D

Visst är det tråkigt att man ofta glömmer bort att vårda sin relation, vara trevlig och visa sin kärlek till dem som står en närmast. Åtminstone känner jag mig korkad när jag kommer på mig själv med att bete mig så.

Nina
2008-06-27, 08:52
Påminn mig om att inte bråka med dig! :D

Visst är det tråkigt att man ofta glömmer bort att vårda sin relation, vara trevlig och visa sin kärlek till dem som står en närmast. Åtminstone känner jag mig korkad när jag kommer på mig själv med att bete mig så.

Du har tur du för du bor inte här. ;)
Nädå, jag är snäll för det mesta. Kanske lite för snäll ibland också.