handdator

Visa fullständig version : Hej fran Kroatien!



pewa
2008-06-26, 11:13
Hej pa er! :)

Tankte bara skicka en liten halsning fran Kroatien, ar har pa lite semester. Solen steker och havet ar kristallklart, sag ett par delfiner ute i vattnet for en timme sen :D

Internetstandarden har inte riktigt hunnit hit an sa alla ev. fixar med hemsidan far vanta tills nasta vecka.

Vi har hyrt vaspa nagra dagar, helt otroliga bergsvagar har! Skulle mer an garna haft hojen med mig.. bilder kommer sen :)

Har sommaren borjat arta sig dar hemma?

Hasse i Kristianstad
2008-06-26, 13:03
Här hemma har vi äkta svensk sommar med regn och blåst, fast i går var det en mellandag med fint väder
Ha de så bra där nere i Kroatsien

Gibson
2008-06-26, 20:08
Här hemma har vi äkta svensk sommar med regn och blåst, fast i går var det en mellandag med fint väder
Ha de så bra där nere i Kroatsien
Roligt, var i Kroatien är du?

Jag är lite nyfiken för min farsan är ju kroat och jag har tillbringat många sommarlov och semestrar där.

Mr.Peter
2008-06-26, 23:20
Hej härifrån också!

Nina
2008-06-27, 06:56
Så det är lugnt att åka dit numera? Har hört det ska vara fint där, hoppas allt är trevligt där. Hej från oss!

pewa
2008-06-29, 19:44
Roligt, var i Kroatien är du?

Jag är lite nyfiken för min farsan är ju kroat och jag har tillbringat många sommarlov och semestrar där.

Sådär, hemma på svensk mark igen! Borta bra men hemma bäst som det brukar heta :)

Vi var i Makarska, några mil söder om Split. Hyrde lägenhet av en svensk familj, uppe mot bergen till, riktigt fin utsikt!

Har hunnit med en del moppekörning, sol & bad å en massa annat. Billig öl hade dom också ;)

Ska fixa in några bilder sen som sagt.

Katarina, många är lite oroliga med tanke på kriget men det har varit turister där i flera år och såvitt jag märkte var det hellugnt! Man kunde se lite tecken här och där på att det varit krig men inget som pågick nu.. det där vet säkert Gibson bättre!

Gibson
2008-06-29, 19:59
Sådär, hemma på svensk mark igen! Borta bra men hemma bäst som det brukar heta :)

Vi var i Makarska, några mil söder om Split. Hyrde lägenhet av en svensk familj, uppe mot bergen till, riktigt fin utsikt!

Har hunnit med en del moppekörning, sol & bad å en massa annat. Billig öl hade dom också ;)

Ska fixa in några bilder sen som sagt.

Katarina, många är lite oroliga med tanke på kriget men det har varit turister där i flera år och såvitt jag märkte var det hellugnt! Man kunde se lite tecken här och där på att det varit krig men inget som pågick nu.. det där vet säkert Gibson bättre!
Det är hur lugnt och säkert som hällst där nere nu, har varit det i över 10 år nu så det är ingen fara att åka dig på semester.

Kleemann
2008-07-17, 11:12
Makarska är najs, där har jag oxo varit, tantan är Kroatiska så jag kan landet utan och innan, vi var där 1:a gången tillsammans 1980.