handdator

Visa fullständig version : Idag är jag grinig!



Nina
2008-06-22, 07:53
Anledningen var i går när vi var bortbjudna. Jag hade tagit med egen sallad men den ställdes undan. Fram kom deras sallad — med en massa kalorier i!
Jag äter inte sallad med dressing eller annat bjäfs i den för jag vet att det är en massa kalorier och salladen gör ingen nytta alls längre. Då kan man lika gärna låta bli den och det gjorde jag. Faktiskt så är det färre kalorier om man hoppar över en sån sallad.
…och så undrar kompisen varför hon gått upp i vikt sen? :rolleyes:

Hon tycker hon äter riktigt. Jo hejsan. Vanlig Cola ställdes fram, vet hon att det är ca 17 sockerbitar i en sån flaska? Man häller ner dressing och annat fett i salladen. Man gör pulversåser och tar mjölkpulver till kaffet som båda innehåller härdade fetter. Med mera, med mera.

I dag skiner solen nu på förmiddagen, till kvällen ska det regna så kanske jag kan ta en liten tur med nån hoj under dagen? Jocke ska kika på en helikopter nån vill sälja till honom. Han som ska sälja helikoptern är också Hondasamlare och hans drömhoj är en just en CB750 K2 som jag har. :)
Synd jag har läckage i ena packboxen, annars hade jag tagit den och kört dit och kollat på helikoptern men det är väl att sukta stackar'n... ;)