handdator

Visa fullständig version : Funderigar.



Gibson
2008-06-19, 01:01
Sitter här ensam och funderar lite på framtiden, frugan har gått och lagt sig så då har man ju lite tid att slå ihjäl på egen hand.
Jag har en bil som jag tror inte är värd att kosta på några större reparationer och jag funderar på att byta.
Det innebär att jag måste till banken och låna pengar, vilket jag inte är så förtjust i, jag har redan skuld till banken men troligtvis måste jag utöka den.
Men jag ska kolla runt och höra mig för om olika alternativ, tänkte lägga lite tid på det nu under semestern.

Sen är ju frågan om vad för bil man ska ha, jag är jäkligt sugen på en Mini som Katarina har men dom kostar ju en hel del, jag vill ju ha en så bränsle snål bil som möjligt men det får ju inte vara som att åka konservburk, lite krav på komfort ställer man ju för jag åker ju så mycket.

Jag vet inte varför jag alltid har varit så skeptisk när det gäller små bilar, jag har alltid tänkt att dom inte håller och att man måste byta ofta pga det men så är det kanske inte, jag har bara (nästan) åkt stora bilar förutom ett par små som bara har varit en tillfällig lösning dom har varit billiga och därefter i dåligt skick.

Om ni kan ge mig tips på små bra och bränsle snåla bilar så är jag tacksam, det ska helst vara diesel men ge mig gärna tips om bensinare med, allt är möjligt.

Hasse i Kristianstad
2008-06-19, 10:42
Ja det är inte lätt att välja, får man mer av det ena så får man mindre av det andra.
När jag var yngre så blev det stor bil tills att jag tyckte den var för dyr, därefter en liten tills jag förstod att men inte kunde lasta barvagn m.m.
Sen blev det en stor igen.............................osv.
Nu har jag valt en stor och en liten, den lilla är Chevrolet Matiz, den stora är ev Citroen C5.
Matizen är billig att köra men komforten är inte den bästa.
Dessa nya "Chevorna" är billiga och de större har bättre comfort. Prisvärda med bra garantier (3 år)

Nina
2008-06-19, 12:00
Om man gillar go-cartkänsla och lite vrid så är MINI en bil att tänka på, man har kul bakom ratten. Skyhögt andrahsandsvärde har den också. Jag ska eventuellt köra ner till Skåne, tänkte passa på att se vad den drar då. :)