handdator

Visa fullständig version : BMW vs Triumph



Nina
2008-06-18, 13:30
Plötsligt har BMW:n blivit favoriten här. Jag gillar verkligen Trajan, helt klart, men det som jag misstänker är boven i dramat är bränsleförbrukningen. Visst, Trajan är snål med sin låga 0,45 l/mil och jättekul att köra men jag blev förvånad över att jag under en heldag kört och kört och kört runt i Sörmland på BMW:n och trodde tanken snart skulle vara tom så var den på långa vägar inte alls tom. Inte ens i närheten!
När jag räknade ut hemma vad den faktiskt hade dragit så blev jag riktigt impad, den drog bara 0,3 l/mil. Noll komma tre liter milen eller; 3 dl per mil.
Jag kommer på en enda tank hela 56 mil på BMW:n. Jag är fortfarande tagen sen lördagen och det är nog detta som gjort att jag nu hellre kör BMW:n för den behöver man ju inte tanka så ofta. :D

carpelux
2008-06-18, 17:14
Du kanske skulle skaffa en sådan här mojäng (http://www.youtube.com/watch?v=-LUyQ9j0O1o)!

0,15 l/mil blir billigt!

Gnistvändaren
2008-06-18, 18:42
Inte illa Katarina! Med BMW:n och hundkojan så är du nästan en bensinfabrik... :D

Nina
2008-06-18, 19:17
Ja plötsligt har man blivit nån sorts bränsledetektiv här! Man jagar lägsta möjliga förbrukningen så man slipper tanka så ofta och komma så långt som möjligt på en tank. Helst skulle hojen gå på luft (och hundkojan med) men det är svårt.