handdator

Visa fullständig version : Läckage i packboxen



Nina
2008-06-17, 20:32
Vilken tur, jag har just varit ute och dundrat på med min Honda CB750 på vägarna och kurvorna. Kul hoj och trevlig att köra. Går skitfint men jag hann bara rulla in den i garaget och ställa den på sidostödet så rent ut sagt forsar det olja från ena gaffeln! :eek:

Men vad kunde ha hänt när det forsar ut olja? Jag verkar ha haft tur under tiden jag körde den, jag märkte inget skumt heller i kurvorna och för övrigt. Det måste ha blivit läckage precis när jag rullade in den i garaget. Ingen olja utanför heller där den stod parkerad.

Nån som erfarit läckande packboxar? Alltså inget droppande utan rinnande olja. Tur det inte kom olja på bromsskivan, det hade ju varit ”kul”. Inte.

Maestro
2008-06-17, 20:42
Jag har erfarenhet av läckande packboxar på en gammal honda. Andra gången min läcker och det är inge skoj men ganska enkelt att byta själv.

Nina
2008-06-17, 20:45
Vad bra att det är enkelt men vad kan ske om det läcker ut olja ur packboxen, den borde väl bli lite spännande att köra? Det forsade ut olja, inte droppade.

Maestro
2008-06-17, 20:52
Hojen mister sin dämpningsförmåga. Apropå packboxar, jag är själv ute efter ett par för en CBX 550 -82, ska bara hitta ett par med rätt pris. Lika bra att köpa två par

Nina
2008-06-17, 21:00
Ja bra idé, man kanske ska samla på sig extra i fall att man skulle behöva byta i framtiden igen och kanske har svårt att hitta. Men du, jag hittade en bra sajt med en hel del delar till gamla CB 750!
Du kanske har sett den redan men här kommer länken:

http://www.cmsnl.com/honda_model8286/

Du kanske hittar delar till din där? :)

Nina
2008-06-17, 21:17
…undrar om jag lagt tråden i fel avdelning? Fast det är ingen mekfråga direkt (än). Pewa får flytta i så fall. :)

Nina
2008-06-17, 21:18
Jag menar inte att Pewa ska flytta, jag menar att han kan flytta på tråden i så fall. ;)

Maestro
2008-06-17, 21:25
Ja bra idé, man kanske ska samla på sig extra i fall att man skulle behöva byta i framtiden igen och kanske har svårt att hitta. Men du, jag hittade en bra sajt med en hel del delar till gamla CB 750!
Du kanske har sett den redan men här kommer länken:

http://www.cmsnl.com/honda_model8286/

Du kanske hittar delar till din där? :)

Känns som om dom har dyra orginalgrejjer där, annars är ebay en bra källa eller massa andra shoppinglänkar. Snart börjar väl Biltema med packboxar också.

Nina
2008-06-17, 21:30
Jag har inte hittat nån annan sida men det kommer väl. Biltema, hmmm... Vet inte det jag. Jag bidar tiden och hör vad folk upplever med deras produkter. Har handlat där förr och varit besviken.