handdator

Visa fullständig version : Premiär för nya Hojen.nu!



pewa
2008-06-16, 19:13
http://www.hojen.nu/bilder/nyheter/2008/fireworks.gif


Premiär för "nya" hojen.nu!
Så har det äntligen blivit dags för en ny version av hojen.nu! Förhoppningsvis ska det hela resultera i en säkrare och stabilare sida, bättre anpassad för fler och framtida funktioner. Ny sida kommer betyda nya buggar ;) Därför är det bra om ni rapporterar allt som inte fungerar som det ska, har öppnat en egen tråd till detta här (http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?p=8315).

Ny sida innebär ett nytt utseende, både på gott och ont. Förutom det estetiska finns en rad nya, spännande funktioner! Några av dessa är:



Utökad personlig profil Varje medlem har liksom tidigare en personlig sida med information om sig själv, ex. var man bor och vilken motorcykel man kör. Nu finns även möjligheten att lämna öppna meddelanden på varandras sidor, ungefär som en egen gästbok. Man kan också fylla i mer information om sig själv eller kanske ladda upp ett snyggt porträtt :) Obs! Mycket av den information ni skrev in på gamla forumet måste fyllas i igen, ex. vilken hoj ni kör och var ni bor. Ni hittar er personliga profil under "Min sida" i menyn till vänster.



Personliga bildgallerier Varje medlem har nu möjlighet att skapa sitt eget fotoalbum. Här kan man skapa mappar för olika kategorier och sedan ladda upp bilder til dessa. Bilderna kan sen skådas av övriga medlemmar som också kan lämna kommentarer. Ni hittar samtliga använderas album under "Album" i menyn till vänster.



Kalender Den tidigare sidan saknade helt kalender vilket nu är åtgärdat! I den nya kalender kan alla lägga in kommande träffar och händelser. Man kan även anmäla sig så man får automatiska påminnelser när händelser närmar sig. Skriver man ex. in sitt födelsedatum läggs det autmatistk till en händelse i kalendern då man fyller år.



Liknande/betygsatta forumtrådar När man läser en specifik tråd kommer man få en liten lista nedanför tråden med förslag på liknande ämnen som redan finns på forumet. Det gör att man lättare hittar liknande och relevant information. Man kan också betygssätta trådar med 1-5 stjärnor. Tanken där är att om man tycker en tråd är extra viktig kan man betygssätta det så att andra ser det.



Småfunktioner lera nya småfunktioner som en länk längst ner på varje sida som leder upp till början av sidan. Möjlighet att ange en referens på forumet då man registrerar sig osv osv.


För ev. framtida önskemål finns även följande funktioner förberedda:



Vänner/Sociala grupper Möjlighet att skapa och ingå i olika sociala grupper, ex. en grupp för alla som kör BMW eller en grupp för alla som bor i Stockholm. På samma sätt kan man välja att lägga till personer på forumet man känner extra väl på sin vännerlista.


Sidan är igång men långt ifrån helt färdig, hoppas därför ni har överseende med att det kommer finnas en del småbuggar kvar ett tag framöver.

Välkomna! :)

Molgan
2008-06-16, 23:35
Först! \o/

Ser lovande ut, ska genast ta och botanisera. =)

turbo
2008-06-16, 23:59
tvåa! :)

jag tycker det ser fint ut, hinner inte kolla mer förrän imorgon, gonatt på er!

lene
2008-06-17, 02:44
GRATTIS till den nya sidan ...Ser spännande ut

Nina
2008-06-17, 06:48
Oj vad snyggt!! Bra jobbat Pewa! :)

westlund
2008-06-17, 07:02
Fint det blev peter!

stefanistockholm
2008-06-17, 07:56
Jag har ingen aning om hur man gör såna här sidor med alla dessa funktioner. Jag vet inte heller hur lång tid sånt tar av någons fritid... Jag har ingen aning om vad som ligger bakom arbetet men jag vet vad det har för betydelse för mig som användare. Det betyder att jag har fått en hel del nya vänner som delar mitt nyfunna intresse . Det betyder att jag kan boka plats och tid för samåkning, det betyder åxå att jag som nybörjare får möjligheter att följa med på hojåkning som andra arrangerat och på så sätt kommer lättare in i gemenskapen. Det betyder att jag kan få hjälp och tipz då jag står med en skruvmejsel i ena handen och river mig i håret med den andra och inte har en aning om nånting förutom att min hoj inte fungerar. Det betyder helt enkelt att det är kul att ha hoj även då jag inte sitter i sadeln och kör, jag får massa inspiration, idéer, skratt, vilja, medhåll då det är svårt, lösningar då det är omöjligt och ryggdunkningar då det gått bra.
Tack Pewa för att du hjälper mig att få allt detta. Och till ingen kostnad! Fantastiskt!!!
Hoppas bara att du själv hinner köra lite hoj, åxå

Gibson
2008-06-17, 10:44
Jag tycker att det ser fint ut med den nya sidan, jag ska undersöka den senare idag.

Maestro
2008-06-17, 19:40
Kanonfin sida, tackar!