handdator

Visa fullständig version : Nya hemsidan



pewa
2008-06-16, 19:03
Välkomna till nya sidan! :)

Här tänkte jag att ni kan ta upp alla frågor, synpunkter eller problem som uppstått i samband med uppdateringen. Vill ni hellre ta det privat via PM går det också bra.

Jag ska försöka att fixa det jag kan, vissa saker kan däremot ta lite längre tid än andra.

pewa
2008-06-17, 10:52
Håller på att kolla upp problemet..

Är det fler som drabbats av error när ni försöker gå in på nån sida eller läsa nått inlägg? Dyker upp en vit sida med följande text:

"Your submission could not be processed because a security token was missing or mismatched." ?

Molgan
2008-06-17, 11:21
När jag postar så saknar jag lite knappar och grejer som brukar finnas ovanför meddelande-rutan, infoga länk, smileys, textstorlek etc. Vet att man brukar kunna gömma såna funktioner men hittar ingenstans att slå på det.

Edit: Hittade, fanns under "övriga alternativ" på min sida. 8)

pewa
2008-06-17, 12:22
När jag postar så saknar jag lite knappar och grejer som brukar finnas ovanför meddelande-rutan, infoga länk, smileys, textstorlek etc. Vet att man brukar kunna gömma såna funktioner men hittar ingenstans att slå på det.

Edit: Hittade, fanns under "övriga alternativ" på min sida. 8)

Bra att du hittade det :) Ska kolla upp om det går att ställa in så det är standard.

pewa
2008-06-17, 16:53
Har dykt upp två grejer alla bör känna till:

1. Det är möjligt att vissa av de PM ni kastat bort på det gamla forumet har hängt med hit. Därför är det viktigt att alla tar en titt och rensar i sin "brevlåda" för personliga medlemmar. Maxgränsen för antal meddelanden man får spara är satt till 150.

2. Klockan på forumet är inställd efter vår tidszon, däremot verkar det som att alla användare som är överflyttade från förra forumet har fått fel isntällning på tidszon. Går forumets klocka fel? Isåfall måste ni gå in under "Min sida" - "Redigera alternativ" och där ändra tidszon.

That's it for now!

tomahs900
2008-06-17, 20:05
Saknar "Visa olästa" knappen.
Kunde varit lite mer ikoner med att leka med..
Annars e den ljus o trevlig.
Bra gjort.

Gnistvändaren
2008-06-17, 21:20
Saknar "Visa olästa" knappen.

Det finns en "Nya inlägg" under avataren nedanför "Kontrollpanel" i vänsterkolumnen - är det den funktionen du söker?

Instämmer i att det är trevligt med ljus sida. Jag är dock inte så förtjust i de mörka kanterna samt i att den läsbara bredden inte ändras om man gör browserfönstret bredare, utan att bara kanterna blir bredare.

tomahs900
2008-06-17, 21:52
Det finns en "Nya inlägg" under avataren nedanför "Kontrollpanel" i vänsterkolumnen - är det den funktionen du söker?

Instämmer i att det är trevligt med ljus sida. Jag är dock inte så förtjust i de mörka kanterna samt i att den läsbara bredden inte ändras om man gör browserfönstret bredare, utan att bara kanterna blir bredare.

Ja där va den....tack för den.
Tror de e andra gången man e blind i ögat

pewa
2008-06-17, 22:28
Det är bra att ni skriver synpunkter! Sidan är iof redan gjord men allt går att ändra så fortsätt kom med förslag så ska jag se vad jag kan göra

Gibson
2008-06-18, 00:38
Det är bra att ni skriver synpunkter! Sidan är iof redan gjord men allt går att ändra så fortsätt kom med förslag så ska jag se vad jag kan göra
Det utvecklar sidan om vi fortsätter.

pewa
2008-06-18, 10:59
Ni som är intresserade av att ha en egen liten "gästbok" på er profilsida måste aktivare "Besökarmeddelanden". Detta gör ni under Kontrollpanel -> Redigera alternativ

carpelux
2008-06-18, 17:18
Hur infogar man en länk, utan att behöva skriva ut hela länken i klarttext?

Det brukar fungera med <url="http://länk.till.sida"> Här är en länk </url> men det verkar inte funka här?

carpelux
2008-06-18, 17:24
Nevermind, jag hittade svaret. Den som söker skall finna som en vis man en gång sade.
Mellanslag och citationstecken skall bort, sen gick det som tåget.

Gibson
2008-06-19, 01:06
Välkomna till nya sidan! :)

Här tänkte jag att ni kan ta upp alla frågor, synpunkter eller problem som uppstått i samband med uppdateringen. Vill ni hellre ta det privat via PM går det också bra.

Jag ska försöka att fixa det jag kan, vissa saker kan däremot ta lite längre tid än andra.
Jag gillar den nya sidan bättre än den gamla.

Nina
2008-06-19, 02:44
Jag med, det blev verkligen ett lyft. Jag gillar albumen, det är liksom mer städat på nåt vis även om jag gillade det gamla också. Pewa har gjort ett bra jobb, tycker jag.

pewa
2008-06-19, 07:58
Nevermind, jag hittade svaret. Den som söker skall finna som en vis man en gång sade.
Mellanslag och citationstecken skall bort, sen gick det som tåget.

Ett annat alternativ är att gå in under Kontrollpanelen -> Redigera alternativ. Sen scrollar man längst ner där finns en rutan som heter "Redigeringsgränssnitt". Välj ex. standardredigerare - extra formateringsverktyg där så kommer det finnas knappar för att ändra storlek, infoga bilder osv. när man skriver inlägg.

pewa
2008-06-19, 12:05
Har uppdaterat länkarna i menyn lite så nu är det följande osm gäller:

Min sida - där hittar ni er "offentliga" sida, alltså den som innehåller er gästbok, era album, lite info om er själva osv.

Kontrollpanel - där hittar ni alla inställningar som har med erat konto här att göra såsom lösenord, signatur, avatar, olika inställningar för hur forumet ska visas osv.


ps. när sidan hunnit sätta sig och allt småfix är klart kommer det skickas ut ett PM till alla medlemmar med info om vad som gäller och hur man hittar allting. ds

Fredd
2008-06-19, 12:27
Bra jobbat! Det är lite ovant när man är van en annan sida men jag gillar den mer och mer :D

HRJ
2008-06-20, 07:19
Mycket bra upplägg på forumet
Klart godkänt

Hasse i Kristianstad
2008-06-24, 11:43
Hur får man in smilisar i texten??

Nina
2008-06-24, 12:10
Hur får man in smilisar i texten??

Skriv kolon : följt av höger parentes ) så blir det en glad gubbe.

: + ) = :)

Hasse i Kristianstad
2008-06-24, 12:14
:) så här :)

Gibson
2008-06-24, 13:21
Hur ser dom andra koderna ut för gubbar, är det någon som vet.

Nina
2008-06-24, 13:27
Jag kan lista upp dom här:

:) = : + )
:D = : + D
>:( = > + : + (
??? = ? + ? + ? (3 st frågetecken)

Förresten så kan ni klicka på länken [Fler] under alla smilisar till höger om rutan där ni skriver in texten. ;)

Puss från mig :-*

Hasse i Kristianstad
2008-06-24, 14:00
Pussa lagom:) det gäller bara på chatten. skulle va bra om det var lia på dessa sidorna.???

Nina
2008-06-24, 14:52
Funkar inte pussar i chatten?! :confused:

pewa
2008-06-30, 00:09
Pussa lagom:) det gäller bara på chatten. skulle va bra om det var lia på dessa sidorna.???

Det går att få fram en lista på smilies även när man ska skriva vanliga inlägg osv.

Gå in under "Kontrollpanel" -> "Redigera alternativ" -> Scrolla längst ner där hittar du "Redigeringsgränssnitt". Välj Standardredigerare - Extra formateringsverktyg.

Klart! :)

Hasse i Kristianstad
2008-06-30, 12:38
:) där satt den, inte klokt vad man kan hitta knappar på den nya sidan:p:p:p

Nina
2008-07-01, 07:18
Men jag undrar var ”Upp” tog vägen? Jag skulle vilja ha en länk eller knapp, går det att ordna Pewa? :)

pewa
2008-07-01, 15:25
Men jag undrar var ”Upp” tog vägen? Jag skulle vilja ha en länk eller knapp, går det att ordna Pewa? :)

Kanske lite väl långt ner på sidan men titta längst ner till höger.. "Topp" :)

Nina
2008-07-01, 15:27
Aah, där är den ju. Kollade inte där, satt och letade till vänster under inläggen... Tack Pewa. :)