handdator

Visa fullständig version : mälarn runt 16 augusti



leffa
2008-06-11, 21:34
det skulle vara kul att träffas och åka ett gäng runt mälarn ,skulle kunna träffas på trekanten i mariefred,eller på nåt annat ställe,kom gärna med förslag ni som har åkt denna tur förut. 8)

PatrikAdolfsson
2008-06-11, 23:00
det skulle vara kul att träffas och åka ett gäng runt mälarn ,skulle kunna träffas på trekanten i mariefred,eller på nåt annat ställe,kom gärna med förslag ni som har åkt denna tur förut. 8)


Trekanten är tyvärr inte längre öppen för allmänheten.

Nina
2008-06-12, 07:21
Men är det inte köbildning på Mälaren Runt? Det brukar vara tusentals hojar och så kör de på motorvägen. I alla fall sist när jag såg dom, en himla massa hojar på motorvägen när det finns en hel del trevliga vägar bredvid.

Ja Trekanten har stängt för gott (undrar varför?) men det finns ju nåt annat fik i närheten läste jag nånstans? Annars finns ju Greken i Turinge, visserligen en bra bit ifrån men har jättegoda mackor.

PatrikAdolfsson
2008-06-12, 11:01
Lilla runda kiosken, vid ångbåtsbryggan, i Mariefred satsar på MC folk nu. De har träffar på onsdagar. Finns fika och även thai mat :D

Patrik

Nina
2008-06-12, 13:05
På onsdagar är det ju Persåkers.

leffa
2008-06-12, 16:29
vilken tid är det på onsdagar?är det några som ska åka runt i sörmland i helgen? 8)

Nina
2008-06-13, 07:25
Jag tänkte köra med BMW-klubben imorgon lördag den 14:e. De har nåt som de kallar Kulturgrus och man startar kl 09.00 i Södertälje vid Scaniarinken. Jag anmälde mig till den delen där det är mycket grus och mindre del asfalt (den andra delen var tvärtom, mer asfalt än grus) men det ska ju regna hela dagen och jag tycker inte det lockar att köra i regn en hel dag. Nog för att hojen tål lite vatten men…

Persåkers är en motorsportbutik för dragracefordon och vanliga jänkare också för den delen men de säljer inga mc-delar. Första gången jag kom i kontakt med Persåker var 1986 när han hade sin butik i Sthlm på söder, jag behövde en startmotor till min V8 och sen har jag varit där under åren och handlat delar. Han tävlar inom dragracing och kör dragster. Varje onsdag har han teman, i onsdags var det temat Skojigaste Folkvagnen, förra onsdagen var det Häftigaste Mopeden.

Den 25 juni är det Kvickaste Streetracern, då har de en bana som är 402 cm (centimeter ja) och man ska stå vid startlinjen, starta motorn och dra iväg snabbast över mållinjen som är 402 cm bort. Jättekul att se på!
Men ett tema handlar om hojjar så klart, 2 juli är det Tuffaste hojjen.
Många åker dit för att mingla över en kaffekopp. Det brukar vara sporthojar, glidare och andra hojar där också.

Här är hela sommarens teman:

Juni 2008
4 Häftigaste Mopeden
11 Skojigaste Folkvagnen
18 Trevligaste Forden
25 Kvickaste Streetracern

Juli 2008
2 Tuffaste Hojjen
9 Snyggaste Streetrodden
16 Tjusigaste Cabben
23 Ballaste Bilen
30 Gulligaste Bilen

Augusti 2008
6 Sportigaste Sportbilen
13 Roligaste Bilen
20 Fräckaste Flakbilen
27 Fränaste Fordonet - Micke Dubois Memorial

Här är mer info om Persåker:
http://www.persaker.se/

PatrikAdolfsson
2008-06-13, 10:06
På onsdagar är det ju Persåkers.


Jo, men tidigare var det Trekanten som lockade på onsdagar :D

Persåker lockar inte alla hojare ;)

Nina
2008-06-13, 10:16
Nä det är sant. Att jag är där är för att jag är involverad inom dragracingsporten och känner en del verksamma. :)

Jag tipsade för övrigt ett par gubbar från MCHK i går om det andra fiket i Mariefred så vi lär väl synas där kanske? De å sin sida hade ett fik inne i Åkers Styckebruk vid nåt torg de nämnde så nu finns två andra fik istället för Trekanten att fara till. :)