handdator

Visa fullständig version : Fotbolls-EM-tråden



pewa
2008-06-10, 18:27
Börjar närma sig Sveriges första match! Vad tror ni om chanserna?

Är lite orolig själv, matchen mot Ukraina lugnade inte direkt heller.. men jag tror Henke och Zlatan kan frälsa oss bara de hittar rytmen med varandra igen.


http://images.google.se/url?q=http://www.bbc.co.uk/tees/content/images/2007/12/06/sorensen_2_460x300.jpg&usg=AFQjCNFHXX7fNPsH4u1WCPFxlkBg0-Lb-w

Gibson
2008-06-10, 23:02
Zlatan frälste oss verkligen ikväll, synd på Wilhelmssons skada hoppas att det inte är så allvarlig. Vi får se hur det går på lördag mot Spanien. :)

Zlatans mål var underbart. :)

Hasse i Kristianstad
2008-06-10, 23:04
Det andra var inte dåligt, ett riktigt "putt i kull mål"

Gibson
2008-06-10, 23:38
Det andra var inte dåligt, ett riktigt "putt i kull mål"


Ja det var ju inte ett snyggt mål men det räknas ju det med och det är ju det som gäller. :D

Gibson
2008-06-12, 16:03
Ikväll är det Kroatien-Tyskland och det tror jag kan bli en riktigt bra match.

Gibson
2008-06-13, 16:35
Ikväll så är det 2 spännande matcher.
Italien-Rumänien
Holland-Frankrike

Gibson
2008-06-14, 14:05
Ikväll så blir det spännande Sverige-Spanien en riktig rysare tror jag.
Jag håller givetvis på Sverige även om dom säger att Spanien är ett starkare lag men vi har slagit dom förut och gör det ikväll också. ;)
Vad tror ni?

Gibson
2008-06-14, 14:12
Vad tror ni?

pewa
2008-06-14, 14:37
Kan bli knivigt ikväll men tycker Sverige överraskade sist så hoppet finns! :)

Kul om Zlatan vaknat i landslaget och att Elmander får spela.

Slog ihop trådarna så det blir en och samma för allt EM-snack

Gibson
2008-06-14, 14:54
Kan bli knivigt ikväll men tycker Sverige överraskade sist så hoppet finns! :)

Kul om Zlatan vaknat i landslaget och att Elmander får spela.

Slog ihop trådarna så det blir en och samma för allt EM-snack


Det var bra att du slog ihop trådarna, jag kunde inte skapa en omröstning på den här tråden utan fick skapa ett nytt ämne. ;)

leffa
2008-06-14, 15:52
klart att sverige vinner ;D

PatrikAdolfsson
2008-06-14, 20:15
Sverige spelade bra trots förlust. Snopet att loosa poängen i näst sista minuten... Men men...

leffa
2008-06-14, 20:29
sverige var bra men spanien var strået vassare dom föll med flaggan i topp :'( :'(

Fjerren
2008-06-15, 01:02
Håller med föregående talare. Oavgjort kändes rättvist. Surt att släppa in ett mål på övertid men så är det. Vi har fortfarande chans att gå vidare. Nu gäller det att glömma o gå vidare. Låt "Ibra" spela hela matchen, kanske det lyfter hela laget.

pewa
2008-06-15, 02:27
Trodde vi hade 1 poäng iaf, surt!

Men men, Spanien kändes vassare.. bara ladda om mot Ryssland, där tror jag vi har bättre chans.

Varför får inte Källström spela mer??

Gibson
2008-06-17, 19:45
Synd att jag jobbar ikväll, det är ju 2 st bra matcher idag.

Jag tror att Holland kommer att gå långt, dom har ju visat styrka så här långt.

Men om jag har fattat det rätt så om Sverige går vidare så får vi dom i kvarten

pewa
2008-06-17, 23:53
Synd att jag jobbar ikväll, det är ju 2 st bra matcher idag.

Jag tror att Holland kommer att gå långt, dom har ju visat styrka så här långt.

Men om jag har fattat det rätt så om Sverige går vidare så får vi dom i kvarten

Stämmer, blir Holland i kvarten om vi går vidare.. extra jobbigt med tanke på senaste EM:et :(

Ska blir grymt spännande match imorrn, tror Sverige har bra chans mot Ryssland. Hade gärna sett Sebastian Larsson och Kim Källström på plan!

Gibson
2008-06-18, 00:20
Stämmer, blir Holland i kvarten om vi går vidare.. extra jobbigt med tanke på senaste EM:et :(

Ska blir grymt spännande match imorrn, tror Sverige har bra chans mot Ryssland. Hade gärna sett Sebastian Larsson och Kim Källström på plan!
Synd att jag inte kan se matchen, jag jobbar och får lyssna på radion.

pewa
2008-06-18, 15:49
Synd att jag inte kan se matchen, jag jobbar och får lyssna på radion.

Radiokommentatore brukar hålla hög klass även om TV är roligare..
Läste precis att Lagerbäck inleder med samma uppställning som mot Spanien

Hasse i Kristianstad
2008-06-18, 16:10
Hade en kompis som tog bort ljudet på tv´n och satte på radion.

Gibson
2008-06-18, 16:50
Radiokommentatore brukar hålla hög klass även om TV är roligare..
Läste precis att Lagerbäck inleder med samma uppställning som mot Spanien
Jodå radion är bra, men jag skulle vilja ha sett matchen, det är ju bara vart annat år som det är stora turneringar att följa.

Gibson
2008-06-18, 20:57
Sitter och lyssnar på matchen som precis har börjat och jäklar vilket liv det är på läktarna, där skulle man ha varit med, det hade varit roligt.

Jag tror att en av mina basar är där och tittar på matchen och dricker god öl.

Gibson
2008-06-18, 21:10
Ryssland gjorde precis 1-0.

Gibson
2008-06-18, 21:22
Vad håller sverige på med? Ryssarna pressar som fan och jag får snart magsår eller hjärtstillestånd.

Gibson
2008-06-19, 00:34
Jaha då var Sverige utslagna, tråkigt men så är det.

pewa
2008-06-19, 08:00
Jaha då var Sverige utslagna, tråkigt men så är det.

Ja, grymt tråkigt.. men Ryssland var divisioner bättre så det är bara att gilla läget. Hade varit surare om vi hade åkt ut som mot Spanien då vi faktiskt spelade bra!

Nina
2008-06-19, 08:15
Ja det var tråkigt men samtidigt lite väntat för det har väl alltid varit så att tidningarna haussat upp saker och ting och slagit sig på bröstet med stolthet varje gång och fått folk att tro att nu slår vi dom, nu blir det guld!
Men så har det fallit platt mot slutet och det där efterlängtade guldet tillfaller nåt annat land. Det liksom känns igen det här, ”samma visa varje gång”.

Vad skulle kunna göras för att vända på trenden? Läste på Expressens hemsida det här: ”Vi spelar modern fotboll” som Hiddinck formulerade sig.

Okej, då får vi också börja spela modern fotboll.

Gibson
2008-06-26, 20:16
Matchen ikväll blir oooootroligt spännande, jag kommer att hålla på ryssarna tycker att dom har varit suveräna hittills.

Synd att Tyskarna satte sista målet i sista minuten igår, tyckte att Turkiet var duktiga och gav tyskarna en rejäl match med tanke på att turkarna hade 9 st spelare skadade och avstängda, inte dåligt med tanke på att det var ett reservlag på plan.

Mr.Peter
2008-06-26, 22:57
Lustigt vad bleka ryssarna var idag,tycker dom har varit jättebra innan.

Gibson
2008-06-27, 12:44
Lustigt vad bleka ryssarna var idag,tycker dom har varit jättebra innan.
Jag håller med.

Gibson
2008-06-28, 11:36
Idag så är det bronsmatch, jag är lite nyfiken hur det går.

Ryssland var ju bleka i sista matchen men jag tyckte att Turkiet spelade bra mot Tyskland, jag tror det blir en bra match bägge vill nog ha bronset och hänga runt halsen.

Gibson
2008-06-29, 19:36
Idag så är det bronsmatch, jag är lite nyfiken hur det går.

Ryssland var ju bleka i sista matchen men jag tyckte att Turkiet spelade bra mot Tyskland, jag tror det blir en bra match bägge vill nog ha bronset och hänga runt halsen.
Tydligen hade jag fel, jag har varken sett eller hört hur det har gått, det kanske inte spelas någon bronsmatch.

Gibson
2008-06-29, 19:40
Jaha ikväll så är det final och den spelas i alla fall, ska bli spännande och jag hoppas att Spanien vinner, Jag tycker att dom spelar en roligare fotboll än tyskarna men det blir väll som tidigare under EM, laget jag har hållit på har ju förlorat men idag kanske jag har rätt, ska nog satsa en tia på Spanien.

pewa
2008-06-29, 19:41
Ingen bronsmatch.. lite konstigt!

Men final ikväll, ska bli intressant! Tror Tyskland blir svåra men håller på Spanien, de kan gärna få ta ett guld sen spelar de roligare fotboll också.

Gibson
2008-06-30, 19:03
Jaha då var EM över för den här gången.:(
Det var rätt lag som vann finalen tycker jag.:D
Nu får vi se fram emot OS.:rolleyes: