handdator

Visa fullständig version : Kan någon assistera vid uppkörning?



Tegel
2008-06-10, 18:21
Har ett litet bekymmer enligt nedan...

Jag skall köra upp kl. 11.15 på Barkarby i övermorgon (torsdag). Min körskola hade dock inte personal (på så kort varsel) som kan följa med vilket är sedvanligt. Men - de hade möjlighet att hyra ut motorcykeln. Nu har jag ingen som kan köra motorcykeln från Bromma (ca. kl. 10.00) till Barkarby. Förhoppningsvis kan jag köra tillbaka den själv.

Avbokar jag uppkörningstiden så kommer jag antagligen få vänta till efter semestern.

Finns det någon person som mot betalning kan hjälpa mig med att köra MC:n?

pewa
2008-06-10, 18:25
Är ledig imorrn och hade gärna ställt upp ifall jag inte bodde där jag bor.. typ 60 mil norr om dig :-\

Tegel
2008-06-10, 18:32
Fel dag och något för långt upp ;D

Stort tack ändå!

Nilsson
2008-06-10, 19:07
kolla med katarina

Tegel
2008-06-10, 19:32
Vem är Katarina? Någon på Barkarby?

Nina
2008-06-10, 20:32
Hej,
det är jag som är Katarina, jag bor i Haninge söder om Sthlm och bloggare här. Tyvärr kan jag inte dra ifrån jobbet mitt på dan. Ingen annan i 08-krokarna som kan hjälpa honom?

Tegel
2008-06-11, 09:13
Hej Katarina! Förstår dig, det är ett genomgående tema att de flesta faktiskt arbetar på dagarna :)

Jag erbjuder dock 500 skattefria härliga kronor som kan väga upp för arbetsbortfall (en halv dag kanske).

Hasse i Kristianstad
2008-06-11, 10:45
En möjlighet är att hyra ett släp.
Jag bor 60 mil söder om dig, men annars så skulle jag hjälpt dig.

Molgan
2008-06-11, 11:03
Ja, ett hyrsläp och 2-3 spännband blir inte mycket dyrare, så det är ett bra alternativ.

Nilsson
2008-06-11, 12:22
hoppas det löser sig , och duuuu lycka till

Tegel
2008-06-13, 15:56
Det sket sig! Totalt! Såg att hjälmen de gav mig på körskolan hade hål på ovansidan. Denna hjälm fick jag inte använda så jag fick en av vägverket i storleken XS (!). Jag hörde inte vad bisiktningsmannen sa pga att hörselsnäckan var i hjärnan :) När han sa "Kör mot centrum" så körde jag vänster... :(

I övrigt kunde jag bli bättre på att planera så jag inte bytte körfält för ofta.

Så nu är det uppkörning i Uppsala 2/7. Samma problem kvarstår. Hoj och utrustning....

Finns det en vänlig knuttesjäl i Uppsala? :) The story goes on...

Nilsson
2008-06-13, 16:19
attans otur men det e bara på det igen

stefanistockholm
2008-06-13, 16:49
Det var tråkigt att du inte fick ditt körkort... Men flera små omständigheter, radion, hjälmen, transporten sammantagna är stressande och då har man ett taskigare utgångsläge... På't igen, ba!

Men en stilla undran... Vad är det för körskola som ger ut en hjälm med hål i ? :o
Om de ger körlektioner med samma tanke som de ger ut hjälmar så kanske det skulle löna sig för dig att köpa ett par lektioner på en annan körskola så att du breddar ditt kunnande...

Min lärare är helt underbar pedagog... men jag ifrågasätter hans omdöme lite grann.
Jag bad om extralektioner för jag kände mig inte säker på en del moment. Det behövdes inte utan det här går som smort... säger han. Nästa vecka ska jag köra upp för 3:e gången och då kostar varje uppkörning knappt 3000:- i pengar, (+1200 för en dubbel-lektion)1 månad i tid från 1:a försöket till nu + att min självkänsla blir naggad i kanten mer och mer för varje gång. Hade jag vetat vad jag vet idag så hade jag stått på mig eller köpt kompletterande lektioner på en annan skola. Jag hade fått 10 lektioner för de 6000:- som extra-uppkörningarna kostat. Då kunde jag ju åtminstone fått något att jämföra med och någon annans uppfattning om mitt kunnande.

Nina
2008-06-13, 19:40
Hål på ovansidan? Och den används?! :o
Vad är det för en trafikskola som lånar ut förbrukade hjälmar? Du kan lika gärna köra utan hjälm, det där är en förbrukad hjälm och ska ha kasserats.

turbo
2008-06-15, 17:33
om du har nästa uppkörning 2/7 borde din körskola kunna få loss en person som kan följa med dig? men med hjälm-incidenten låter tyvärr den bilskolan inte så värst seriös.

annars tycker jag att hyra ett släp var en bra idé! om du har tillgång till en bil förstås :)

Nina
2008-07-03, 12:54
Så nu är det uppkörning i Uppsala 2/7.

Blev det nån uppkörning i Uppsala och hur gick det i så fall?

Nina
2008-07-30, 10:38
Inget svar än, har mailat också och frågat men han har inte svarat. Kanske det inte gick så bra eller så fick han lappen och bor han på hojen och inte har tid att svara. Men man undrar hur det gick dock.