handdator

Visa fullständig version : Uppe före tuppen



Nina
2008-06-08, 04:41
Jaha, så har dotra mått dåligt och nu sitter jag här för att jag som är morgonpigg inte kan gå och somna om. Har jag en gång varit uppe på morgonkvisten så kan jag inte somna om sen och då kan jag lika gärna sitta vid datorn en stund. Kanske jag blir trött senare? Men då ska hundarna ut så vila blir det inte tal om. Ibland önskar jag att jag kunde gå och lägga mig på lunchen som min man alltid gör men jag har inte den ron i kroppen längre för det är alltid jag som ska fixa med allting här. Ro och sova får jag göra sen.

Nåja, jag tog ut BMW:n på en tur i går eftermiddag, den är också härlig att köra på sitt vis och kanon på grusvägarna. Vi skulle på 40-årskalas och frun i det huset bor vid en grusväg så lite grusväg blev det allt! :D
Men min man körde framför och körde för långsamt så hojen kändes slingrig och vinglig, hade jag fått köra före så hade jag kört bättre.
Sen stannade han vid vägkanten och jag in bakom. Då vinkade han tecknet ”Kör förbi” så jag körde vidare. Fattar inte vad det där var men funderade att han kanske ville säga nåt?? Så jag stannade vid en ficka men då kör han förbi. Nähe, han ville visst inte nåt.

Efter en stund stod han vid vägkanten igen. Vad håller han på med?? undrade jag och körde förbi och sen gav jag f*n i att stanna igen utan fortsatte. Nu fick det allt räcka.

Jag skulle ta en väg mot Nynäshamn från Södertälje, förbi Hall och alla interner och vidare mot Bulten, en slingrig väg, den är fin och poppis bland mc-åkare. Jag följer skyltar mot Nynäshamn i centrala Södertälje men sen vette tusan vad som hände men hojen hittade alldeles själv och plötsligt var jag på gamla Riksettan och körde mot Botkyrka!

Ja ja, okej då, jag får väl köra den vägen i alla fall, suck och stön. Om inte hojskrället hittade alldeles självmant hade jag kört rätt och hamnat på vägen mot Nynäshamn!
Jag tror jag vet var jag glömde köra, det var nog i en korsning jag skulle kört höger istället för rakt fram.

Hemma fick jag veta varför han stannat och det var för att han ville säga jag kunde ta småvägarna så tar de motorvägen hem. Men det visste jag väl? ;)