handdator

Visa fullständig version : Att köra i värmen



Fredd
2008-06-06, 17:31
Hej på er i sommarvärmen!

Jag måster erkänna en sak. Jag var ledig idag och extremt sugen på att åka en sväng med bågen. Med nästan 30 grader i skuggan kändes skinnet inte speciellt lockande så jag åkte iväg ändå, iklädd mc-skor, jeans, tröja, ryggskydd och hjälm såklart.

Det känns inget vidare att köra utan skinnet men vad gör man i den här värmen? Hur gör ni?

Mr.Peter
2008-06-06, 18:14
Jo du säkerheten får stryka på foten såna här varma dagar.
Känns väl inte helt bra men vad gör man?

Gert
2008-06-06, 18:15
Jag kör ALDRIG utan skyddskläder och kan nog påstå att jag aldrig gjort sen jag tog kortet -8o . Svettig blir man , men säkert mycket tacksam om om händer men det som inte dödar det härdar säger dem ju.

Molgan
2008-06-06, 18:20
Kör med ett delat cordura allvädersställ. Med bara en t-shirt och ett ryggskydd under samt all ventilation öppnad är det väldigt behagligt. Nu har vi inte varit i närheten av 30+ häruppe än iofs. :)

Nina
2008-06-06, 20:55
Jag körde inte i dag pga värmen, men hade jag varit tvungen så åker kläderna på ändå. Säkerheten tullar jag inte på nåt gärna.

Jan-Olov
2008-06-06, 21:20
Jag kör ALDRIG utan skyddskläder och kan nog påstå att jag aldrig gjort sen jag tog kortet -8o . Svettig blir man , men säkert mycket tacksam om om händer men det som inte dödar det härdar säger dem ju.


Jag gör samma fast jag fuskar i bland med halsduken. Ett stenskott eller en stor bagge på halsen lär troligen få mig att stanna och se efter vad som gick sönder.

Jan-Olov

Hamre
2008-06-07, 20:23
Kevlarjeans är guld värda såna här dagar. Jackan kör jag inte utan, men med öppen ventilation så går det rätt bra.

Gibson
2008-06-07, 20:41
Brukar ha hela stassen på mig, fartvinden svalkar ju. ::)

pewa
2008-06-08, 20:25
Kör i princip alltid med skyddskläderna på oavsett väder.. är det varmt får man gasa lite mer för ökad kyleffekt 8)

Men jag delvis förstå de som skippar, minns när jag övingskörde konbana med full mundering i strålande sol. Snudd på olidligt!

PatrikAdolfsson
2008-06-08, 22:42
Men jag delvis förstå de som skippar, minns när jag övingskörde konbana med full mundering i strålande sol. Snudd på olidligt!



Mmmm det är det jag gör nu på dagarna.... :)

Men snart så ;)

pewa
2008-06-09, 20:08
Bara att hålla ut! Skyddskläderna gör inte så mycket om det är varmt bara man kommer utanför trafiken och kan hålla lite skönt tempo :)

tomahs900
2008-06-10, 18:39
Kevlarjeans är guld värda såna här dagar. Jackan kör jag inte utan, men med öppen ventilation så går det rätt bra.


Köpte ett par Lindstrands Jetpants för nån vecka sen..de ska klara "kas" på asfalt 90km/tim
i 14 sec..en skinnbyxa som är 6mm klarar 7sec.
Dom e dessutom grymt sköna dock blir dom lite "äckliga" av insekter. Men bara o slänga i maskinen så blir dom ju rena.
Bara att rekomendera tycker jag...

Guzzi-Leif
2008-06-10, 19:29
I vuxen ålder har jag alltid kört i full mundering oavsett temp.
Iofs bra men frågan är ju hur det blir med den aktiva säkerheten när man sitter där och ångkokas....

För övrigt är det spännande att man glömmer så snabbt - nog känns det lääääänge sedan som bilar var kokheta på sommaren, innan AC?