handdator

Visa fullständig version : intresseförfrågan



Nilsson
2008-06-03, 22:11
jag pratade med mr Peter idag och det kom upp om vi skulle göra en slottsrunda så nu undrar jag om det finns intresse av en sådan , kom med förslag om tid och plats för start , och denna ska vara öppen för alla som vill hänga med inte bara medlemmar jag har ju mina favorit slott och det är trollenäs och trolleholm , men skåne e fullt av slott

Hasse i Kristianstad
2008-06-03, 22:29
Jag hänger med, förra året gjorde du en liknande runda, den var fin.

Nilsson
2008-06-03, 22:32
denna kommer inte att vara sämre jag ska ta en tur i morron och snacka med lite folk på några slott

Mr.Peter
2008-06-04, 00:21
Jag hänger absolut med om det inte kolliderar med nåt annat.
Skulle förvåna mig om vi inte blir ett helt gäng från Blekinge.

lene
2008-06-04, 07:11
om vi kan kommer vi också gärna med .. hälsningar

PatrikAdolfsson
2008-06-04, 10:26
Coolt!

När jag väl får mitt kort täntke jag dra ihop ett gäng och besöka Mälarslotten :D Dvs en Mälaren runt med Slottstopp :)

http://malarslott.se/

Men en sak i taget. Kortet måste bli mitt först ;)

Patrik

Nilsson
2008-06-04, 18:13
kul att du tar tag i det där uppe .katarina vill ju ha några att köra med ju

PatrikAdolfsson
2008-06-04, 18:24
:D

Trolleholm såg riktigt trevligt ut måste jag säga!! Jag har missat det helt. (Kommer från Landskrona och bott i Asmundtorp så det är inga avstånd dit... Samt att min svåger bor i Häljarp med sin Mean Streak.. Ännu närmare :D)

Nilsson
2008-06-04, 18:34
här e många fina ställen , nu ska jag köra in till svedala och käka våffla hos Gibson

Nilsson
2008-06-04, 22:23
så ja då e man mätt , jag skulle villja ha någon datum , då det passar er sen är min tanke att vi startar i åstorp och kör över arild , mölle vidare ner förbi höganäs . sofiero. örenäs tror jag det heter . ner till ålabodarna , in till citadellet i landskrona , vidare mot tågarp och fika på flinkmans cafe , sen kör vi över till trolleholm och avslutar på trollenäs , tyvär måste vi betala om vi ska in på slottsområdet men jag ska prata med dem om det går att fixa mitt förslag är lördagen den 5/7

pp
2008-06-04, 22:50
Hej Nilsson!
Jag och frugan hänger på!
/PP

Nilsson
2008-06-04, 22:51
jag återkommer med tid och startplats

PatrikAdolfsson
2008-06-04, 23:34
så ja då e man mätt , jag skulle villja ha någon datum , då det passar er sen är min tanke att vi startar i åstorp och kör över arild , mölle vidare ner förbi höganäs . sofiero. örenäs tror jag det heter . ner till ålabodarna , in till citadellet i landskrona , vidare mot tågarp och fika på flinkmans cafe , sen kör vi över till trolleholm och avslutar på trollenäs , tyvär måste vi betala om vi ska in på slottsområdet men jag ska prata med dem om det går att fixa mitt förslag är lördagen den 5/7


Ja, Örenässlott. Ligger i Glumslöv. Jag jobbade där i början på 90-talet :D

Nilsson
2008-06-05, 07:52
du får väl åka ner och hänga med då

PatrikAdolfsson
2008-06-05, 08:22
du får väl åka ner och hänga med då


Har min uppkörning den 3 juli ;)

Patrik

Nilsson
2008-06-05, 15:56
ja du ser då hinner du ju

PatrikAdolfsson
2008-06-05, 16:10
Hehe. Visste du skulle svara så :D

Nina
2008-06-06, 06:18
kul att du tar tag i det där uppe .katarina vill ju ha några att köra med ju

Jag var förresten i Åkers Styckebruk i onsdags hos Persåker och kollade in fränaste moppen. Jag såg en Crescent Compact som var jättefint renoverad, en f.d. postmoppe. Nästa onsdag är det Skojigaste Folkvagnen, då är det en del fina bubblor där. Men då ska jag ta med dottern så det blir att köra dit hundkojan.
Trekanten (café) har tyvärr stängt för gott men Greken i Turinge är öppen så man får stanna till där istället. De har jättegoda mackor så det gör faktiskt inget att Trekanten stängt för gott för nu har man hittat ett annat fikaställe ”i närheten” som har godare mackor. :D

Runt Mariefred finns en del fina grusvägar: Laxne, Ådalskvarn m fl.



sen är min tanke att vi startar i åstorp och kör över arild , mölle vidare ner förbi höganäs . sofiero.

Dom här vägarna känner jag till! Dom har jag kört (bil) på många gånger. :)

PatrikAdolfsson
2008-06-07, 09:25
Jag bor mittemot Trekanten och tycker det är sorgligt att de stängt...

Såg i veckan att kafet nere på Ångbåtsbryggan ska försöka locka till sig MC folken på onsdagar istället. Ligger ju mycket finare men tråkigare fika...

Men nu har vi hamnat rejält offtopic :D

Patrik

leffa
2008-06-09, 20:38
hej jag bara undrar om det finns fler mälardalingar här än på gh.se i så fall kan man kanske träffas o åka ihop. 8)