handdator

Visa fullständig version : Bensinkrig



pewa
2008-06-02, 20:10
Fick den här av tomahs900.

Det är någon som tagit upp kampen mot bensinpriset genom att föreslå bojkott av de två största bensinbolagen. Skulle kunna fungera om tillräckligt många hänger på.

Se den bifogade filen (Powerpoint-presentation)

Nina
2008-06-03, 04:18
Mycket bra, men alla har inte Powerpoint…
Det hade varit bättre att nå ut med ett vanligt e-mail och text än en Powerpointfil, det är inte alla som har Officepaketet. Det kunde istället ha varit sparat som en Powerpointpresentation, då finns det gratis läsare att ladda ner för att kunna se innehållet. Men för att läsa innehållet i denna fil måste alla ha Officepaketet installerat.

Själv tankar jag alltid på Jet men OKQ8, Statoil, Preem etc tankar jag aldrig hos. Jag bytte nyligen bränsle i bilen, från blyfri 95 till diesel. Nu kan jag köra fler antal mil och det går längre tid emellan tankningarna. :D

Benke
2008-06-03, 11:07
Det går bra att ladda ner Open Office 2.4 fungerar lika bra som Microsofts officepaket, det är gratis. http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.125100

Nilsson
2008-06-03, 14:26
fungerar det bra katarina ? trodde din hundkoja var en bensinare

Nina
2008-06-03, 15:47
fungerar det bra katarina ? trodde din hundkoja var en bensinare


He he, nä jag tog en diesel denna gång, en MINI Cooper D. Nu slipper jag även biltullarna och jag lär besöka macken ganska sällan, jag kommer nog glömma bort hur en pump funkar. I början lär den dra mer tills motorn slitit in sig. Jag tycker den är snål redan nu jag… ;D
Dock mötte jag nya ägaren på min gamla hundkoja i dag på macken när jag fyllde på luft i däcken på BMW:n. Hon var jättenöjd med bilen men databoxen verkar krångla i den nu så nu lyser alla lampor i panelen och farthållaren funkar inte. Hon har bytt luftintaget till ett svart nu, så nu är bilen röd med en svart glugg fram på huven.

Fredd
2008-06-03, 21:01
Sådana här uppror har aldrig gett någon effekt, tyvärr alltså! Människor är beroende av bilen och kommer köpa bensin oavsett pris, sen tjänar väl bensinstationerna mer på korv och annat än bensinen nuförtiden?

Printer
2008-06-04, 10:13
Sådana här uppror har aldrig gett någon effekt, tyvärr alltså! Människor är beroende av bilen och kommer köpa bensin oavsett pris.


Jag tror inte heller på sådana uppror, dessvärre kan effekten bli den motsatta, de stora bolagen tappar försäljning och för att kompensera mot sin budgeterade vinst höjer de priset och alla andra följer efter.

8)

turbo
2008-06-04, 22:07
Sådana här uppror har aldrig gett någon effekt, tyvärr alltså! Människor är beroende av bilen och kommer köpa bensin oavsett pris.


Jag tror inte heller på sådana uppror, dessvärre kan effekten bli den motsatta, de stora bolagen tappar försäljning och för att kompensera mot sin budgeterade vinst höjer de priset och alla andra följer efter.

8)






tänk om det slutar med att det här höjer bensinpriset istället, snopet!

skämt å sido, det är bra att människor engagerar sig, och tillräckligt många och stora protester kan säkert få effekt på lång sikt.