handdator

Visa fullständig version : Repor



Fjerren
2008-06-01, 20:25
Är det någon som har ett bra tips på hur man får bort smårepor frå visir o rutor? Om det nu går!

Hamre
2008-06-01, 20:39
Är det någon som har ett bra tips på hur man får bort smårepor frå visir o rutor? Om det nu går!

Möbelpolish, funkar faktiskt jättebra.

Nilsson
2008-06-01, 20:53
jag köpte något på tub på claes olsson s kostade bar a 49 kr och e kanon är även bra på rutan på hojen

Nina
2008-06-02, 05:54
Jag använder Pledge möbelpolish, funkar kanon. Lätt att få bort flugor och annat skit man krockat med under färden med bara lite vatten under rinnande kran. Regnar det så dansar det bara av och man har bra sikt, inget stannar kvar.

Brorsan påstår att han använt möbelpolish sen jag tipsade om det och skyller på att det blev repigt och när solen sken såg han ingenting. Antingen var det slipmedel i det polishmedel han köpt eller så har han använt fel papper eller nåt annat för hårt och torkat med. Kanske han tog i och gned hårt på visiret eller så var det en billig skithjälm, man får vad man betalar för typ.

Fjerren
2008-06-02, 19:52
Med möbelpolish, lägger man då på ett nytt lager varje gång man tvättat?

Nina
2008-06-02, 19:58
Jag brukar lägga på lite då och då, typ efter var tredje flugtvätt.
Jag sprayar på Pledge, torkar tills det är torrt med ett mjukt papper. När jag tar bort flugor och annat har jag rinnande vatten, kupar handen och för handen över med vatten. Det lossnar jättelätt!
Sen tar jag nåt mjukt papper och torkar försiktigt bort vattnet. Inte gnida och gno med papper för då kan det bli små jättefina repor i visiret av pappret.

Fjerren
2008-06-02, 20:13
Ok, tackar! Man kan kanske testa lite i nyllet på sig själv också. Kanske det försvinner en o annan rynka.