handdator

Visa fullständig version : Vid hämtningen



Nina
2008-05-29, 22:03
Snygg va'? Här är det dags att köra hem bilen. Lackens färg heter Nightfire Red Metallic, jag föll som en fura för bilen och dess utseende. Jag ler varje gång jag ser bilen, i går log jag bakom ratten när jag körde hem den. Den här och Trajan är mina favoriter, båda har vrid och är så roliga att köra! ;D

http://www.hojen.nu/hojen_old/gallery/85_29_05_08_10_01_45.jpg

tomahs900
2008-05-30, 19:35
cooool!!!! :o :o :o :o

Nina
2008-05-31, 07:03
Har man en gång ägt en Mini så äger den dig, man kan bara inte byta märke sen.
Jag blev mer och mer irriterad på Toyotan (den blå som rumpan syns på i bakgrunden) ju mer jag körde den. Det var djuuupa suckar bakom ratten, avundsjuka dök upp på andra som rattade en hundkoja, vridet var allt annat än bra. I uppförsbacke fick man växla ner för att bilen skulle orka uppför. Accet var också det slött så in i [censur].
Jag satt inte bra, ryggstödet hade fel typ av svankstöd och jag satt som en potatissäck. Svankstödet var uppe vid skulderbladen ungefär, det kändes så i alla fall och skulle jag ha nackstöd fick jag böja huvudet bakåt en rejäl bit och då satt jag som en fiolsträng.
Pappersplåt; dörrarna sviktade när man stängde dom, och så fick man ta i för kung och fosterland.
Jag saknade en 6:e växel, jag hade bara 5 i Toyotan och på motorvägen ville jag lägga i backen efter 5:an för där fanns 6:e växeln förut i min gamla hundkoja.

Vridet, kraftfullheten och raketkänslan saknade jag verkligen så jag ångrar definitivt inte att jag bytte tillbaka, även om jag fick lägga emellan men bara jag fick en hundkoja igen så är jag mer än helnöjd.

Nu har jag kört 23 mil och jag kan bara säga en sak: vilken hääärlig liten raket!
Nu tog jag en dieselbil, miljöbil som ger en premie på 10.000 kr om det finns pengar då för de var visst slut nu.
Kommer man till ett rödljus och har lagt i friläge och släpper upp kopplingen stannar motorn. Trampa ner kopplingen och den startar igen, man spar både bränsle och miljö så här. :D
I går var det fullt i bilen, låg i 110 på motorvägen och vad drog den? Jo, knappt 0,2 liter milen.
Den drar väldigt lite bränsle samtidigt som den är en liten raket. Det är en otrolig och lyckad kombination. Och så har jag återigen en 6:e växel i lådan.
Toyotan gick inte hoppa över växlar med för den var så förbenat slö, den här har vrid så nu kan jag hoppa över en och annan växel precis som förut.

Toyotan drack mer bränsle än den skulle (0,87 per mil). Hur jag än bar mig åt och försökte komma ner i dom siffror Toyota uppgett lyckades jag aldrig med bedriften att få den att gå snålare. Som bäst 0,74 och då hade jag gubbkört rejält. Den var en ren besvikelse på den punkten förutom att jag kände mig gammal i den.

En gång hundkoja, alltid hundkoja. ;D