handdator

Visa fullständig version : Hämtat hundkojan



Nina
2008-05-29, 12:40
Nu har jag varit i Uppsala och hämtat hundkojan. Den är jättefin, och vilket härligt drag det är jämfört med Toyotan. Även om jag får betala extra nu så är det värt det, en gång hundkoja — alltid hundkoja.

Lite smådetaljer har ändrats sen jag hade min gamla för nåt halvår sen. Diverse knappar har flyttats runt lite, innerbelysningen kan jag ändra färg på (!) och färddatorn har fått lite nya funktioner och finesser, fler är dom i alla fall.

När jag startade i Uppsala, jag vet inte om bilen går på luft men mätaren sa att jag hade 281 km kvar att köra på tanken. När jag kom till Solna och slog ett öga på samma mätare stod det 281 km... Jösses, jag kommer glömma bort hur en bränslepump funkar!

Gibson
2008-07-02, 21:14
Idag var jag och frugan på BMW i Linköping och beställde en Clubman D, astro black metallic.:D

Nina
2008-07-03, 08:20
Idag var jag och frugan på BMW i Linköping och beställde en Clubman D, astro black metallic.:D
KUUUL!!! Grattis, ni kommer inte ångra er!
När kommer den? Det är lite väntetid på dom om de inte står färdiga i butiken. I Uppsala hos Novation AB finns flera stycken på lager, bara välja färg och köpa en. :D

Gibson
2008-07-03, 10:36
KUUUL!!! Grattis, ni kommer inte ångra er!
När kommer den? Det är lite väntetid på dom om de inte står färdiga i butiken. I Uppsala hos Novation AB finns flera stycken på lager, bara välja färg och köpa en. :D
Det kunde ta 12 veckor men dom hade fått en levererad igår och det hade bara tagit 6 veckor och han trodde nog att våran inte skulle dröja i 12 veckor. Jag skulle ringa honom nästa vecka så skulle han kunna lämna ett beskedsa han.

Nina
2008-07-03, 10:50
Vad roligt, hoppas ni kommer trivas med den. Vad tyckte ni annars när ni provkörde en? :)

Jag jämförde på skoj min nya hundkoja mot den gamla jag hade. Den nya är 0,5 cm längre och 1 cm lägre.

Nina
2008-07-03, 10:53
Och så är det samma vrid i motorerna (240 Nm) men vid olika varvtal förstås. Den gamla hundkojan har 170 hkr och den nya bara 110 hkr men det finns en mojäng man kan koppla in så får man ner bränsleförbrukningen lite till och kan höja effekten samt få fler hästar. KCR (http://www.kcr.se/render_homepage_sv.asp?pageid=1) heter företaget som utvecklar dessa produkter för diesel.

Gibson
2008-07-03, 12:22
Vad roligt, hoppas ni kommer trivas med den. Vad tyckte ni annars när ni provkörde en? :)

Jag jämförde på skoj min nya hundkoja mot den gamla jag hade. Den nya är 0,5 cm längre och 1 cm lägre.
Jag tyckte att den var suverän på vägen, inte kunde man tro att det var en liten bil, jag tyckte att den känndes fullvuxen om man kan kalla det så. Nej jag har bara positiva intryck av bilen, kan inte komma på något negativt just nu men det kanske dyker upp när jag har kört ett tag, vem vet.
Jag kommer nog att ställa frågor till dig var efter dom dyker upp, just nu går det bara runt i huvudet av lyckorus så jag har inga just nu.

Nina
2008-07-03, 12:49
Jo, det är en stor bil i liten förpackning och mycket bil för pengarna kan man sammanfatta det kort. :)
Man blir förvånad över hur mycket bilen sväljer när man packar den och en Clubman är större. Jag tankade min bil för 3 veckor sen och jag har ca 30 mil kvar att köra innan det är dags att tanka igen. Det är så många roliga finesser och egenheter i bilen så man blir sjukt bortskämd. Man kan inte byta märke heller efter att man haft en MINI, den äger dig verkligen sen, det kan jag lova. :)

Gibson
2008-07-03, 13:57
Kollar lite i pappren och det står emissionskod under fabriksmonterad utrustning, vad är det?

Nina
2008-07-03, 14:52
Ingen aning vad det kan betyda. Jag hittar inget sånt bland mina papper.

Nina
2008-07-03, 14:52
Kanske har nåt med CO-halten att göra?