handdator

Visa fullständig version : E man en dålig hojjare??



tomahs900
2008-05-27, 21:40
Någon som kännt som jag gör nu..."känner" inte för att köra.
Många som ringer o frågar om vi ska "ut"...
Har bara dåliga ursäkter egentligen..pallar inte,har inte tid,för varmt???
Ändå sitter man här o dreglar på hojjar på kawasakis hemsida...(kan erkänna att jag dreglat lite på suzuki med..b-king;men säg de inte till någon!!)

Har ni kännt så nångång..vad göra? Sälja o återuppta när "känslan" kommer igen?
Eller ska man byta hojj helt enkelt...?
Va på mchuset i malmö i lördags o köpte lite kläder o utanför sto en zx10r demo hoj..
Kan säga att "känslan" va inne en sväng o vände..ville testa men en stressad fru som skulle in på skopunkten oxå innan dom stängde raserade plötsligt "känslan".

Nilsson
2008-05-27, 21:45
äää det e sånt som kommer och går , men när man sen sitter på hojen så leker livet igen , ta aldrig med dej frun när du ska kolla på hoj , för offtast har de brådis då det ska handlas så mycket annat

Jan-Olov
2008-05-27, 22:46
Det kan vara så att du inte hittat rätt hoj, jag kände samma sak med förra,Dragstar 1100 en jättefin cyckel men den var trög och inte ett dugg följam i kurvorna jag fick liksom trycka ner den. Nu efter jag bytt till Varadeon käns det bättre denna är tvärt emot väldigt följam jag behöver bara tänka kurva så flyter den med, bara ett fel det är skitlätt att bli fartblind så stenhård koll på hastighetsmätaren. Byt hoj till någon du känner att det är rätt o bryr dig inte om vad andra har för åsikt att du skall ha och utseendet är inte det viktigaste.

Jan-Olov

Nina
2008-05-28, 04:21
Ja precis. Jag bytte ut min glidare mot en CB 750 -73:a, klart mycket roligare för glidartypen var jag tydligen inte alls. När det kom till att köra hoj och jag hade bara glidaren fanns lusten inte där, annat var roligare. Och så gillar jag att köra på grus förstås. :D

I morgon byter jag ut min Toyota Yaris till en hundkoja. Jag hade en hundkoja (Cooper S) innan men ville ha nåt mindre bränsletörstigt. Gubben övertygade mig att en Yaris var det jag skulle ratta. Så, jag köpte en Yaris i våras men efter 2 mån känner jag att den inte alls på långa vägar är min stil och smak. Till råga på allt dricker den nästan lika mycket som min gamla hundkoja och Toyota visade glädjesiffror, gissa om jag svurit över det: ”Jag kunde lika gärna haft hundkojan kvar!”. Folk har inte varit sena att påpeka jag bytt ner mig heller.
Det blev en dyrköpt historia den här Toyotan, jag får ta den smällen och kommer inte göra om samma misstag igen.

En gång Mini, alltid Mini. Kanske därför Trajan är favorithojen nr 1 för den har samma höga rolighetsfaktor och en hel del roliga tillbehör man kan slänga på, som brittiska flaggan över tanken. Givetvis satte jag på flaggan över tanken. ;D

pewa
2008-05-28, 12:47
Tror alla haft perioder då det inte känns lika skoj att köra eller då man helst inte kör alls.. Köra hoj är nog överlag bland det roligaste jag vet men det utesluter inte att man ibland vänder efter 2km och skiter i det..

Finns nog mängder med anledningar men låt hojen stå ett tag, tänk på nått annat och skit i den. Sen tror jag mycket sitter det Jan-Olov sa, kanske inte hittat rätt modell?

tomahs900
2008-05-28, 17:38
Jo modellen för mig har jag...rolig leksak men saknar nog crosskörningen för mkt...
Tänkte på de idag o choppar nog ett par rejäla offroadsulor till den o studsar ut..
De går ju att åka gata med dom med om andan faller på igen.
Tänkte forska lite i endurokörning på motionsnivå...
Förstår Katarina med att gilla grusvägar,de e roligt dock vill jag ha lite dynga med :)
Sen får det nog bli så att de blir en sportare med då de flesta jag kör med åker plastraket.

Jan-Olov
2008-05-28, 20:56
Men som jag sa tidigare stunta i dom andra kör det du vill så kommer körglädjen.

Jan-Olov

Nina
2008-05-29, 05:43
Förstår Katarina med att gilla grusvägar,de e roligt dock vill jag ha lite dynga med :)


He he, jag har kört i gyttja med BMW:n. Det var faktiskt kul att bli skitig! Tur jag kört terrängbilar förut och vet att bara jag håller fart så fastnar jag inte.
Köp ett par TKC80 och sätt på, eller Bridgestone vad de nu heter som jag har på både Trajan och BMW:n, de är nåt mellanting mellan asfaltsdäck och grovmönstrat och funkar bra även i regn.

tomahs900
2008-05-29, 16:55
Faktiskt exakt tkc jag funderat på...ska forska lite i om de finns att ordna ett 17 tums att sätta fram...? Annars kanska man kan kränga på ett 120 bakdäck fram,borde väl inte spela så stor roll?
Körde ner till Börringe igår..hem till min bror.
Körde med ett mål o då va de kul,tog lite slingriga vägar hem,lite roligt va de,dessutom fick jag provat mina nya byxor oxå...
De e ju inte så att jag skäms för hojjen den e udda,låter grymt(dock lagligt) o e lätt att kolla framhjulet på...
Men tack vare drevningen e man inte riktigt med sporthojjarna,,inte alls faktiskt.

Men de e ju inte riktigt de de handlar om...jag vill ha roligare än att bara ligga följsamt i en kurva,eller glida genom byn med fem andra...vill ha adrenalinkickar,mjölksyra.

Sökte lite på svemo om enduro men hitta inget..någon som känner till något?

Nina
2008-05-29, 21:01
Min svåger kör enduro, kan fråga honom. :)

turbo
2008-05-30, 08:26
bara genom att läsa den här tråden om enduro och gyttja blev jag genast sugen på att köra mer cross igen!

tomahs900
2008-06-01, 19:29
Min svåger kör enduro, kan fråga honom. :)

;D ;D ;D Hade varit snällt...
Va precis ute på en kanonrunda,lite blandad körning,grusbus o 70-90 vägar,kurvigt värre o vissa partier nylagd asballt..skithärligt faktiskt.
Men dyngåkning lockar fortfarande...

Nilsson
2008-06-01, 20:21
kolla med FMCK de har ju bana både i Revinge och ute vid OXIE där du kan köra jag tror medlemsavgiften e 250 kr per år