handdator

Visa fullständig version : Hojkörning med Triumph i går



Nina
2008-05-22, 07:59
I går var det dags för en återträff, förra gången hade vi en teoretisk genomgång, bland annat om kurvtagning. Detta var något vi satte i praktiken i går och allt flöt jättebra. Nu var det folk från SMC som var körkarlar och det märktes att det var disciplin och ordning på hela körningen, annat var det när trafikskolan höll i körningen för en kort tid sen. Det var skamligt dåligt arrangerat men i går var det bara rent flyt och precis som jag själv kör. Inga bromsar inför kuvrorna utan bara nerväxling inför kurvan och sen pådrag ut ur kurvan. :)

Vi körde i kolonn till Turinge utanför Södertälje, där finns ett mycket trevligt fik med mycket goda mackor. Jag har sett stället när jag kört förbi på hojen, det ser lite så där halvt oinbjudande ut så man har liksom inte direkt reflekterat att stanna till. Nu vet jag att det finns jättegoda mackor där!

Blossom Tainton hade sin Scrambler med sig, hennes man hade fått körkort på dagen så han följde med på en annan hoj. Jättekul!
Hon har liksom jag effektavgasystem, det var skoj att se hennes hoj köras, man liksom fick en inblick hur det ser ut när min egen körs på vägen och ljudet fick jag höra. Det lät så härligt så nu vet jag hur min ser ut och låter på vägen. :)

Efter mackan var det fritt hem, till en början var vi flera men en efter en svängde av åt sitt håll vartefter. Jag hade följe av tre varav en var SMC-killen tills jag nästan var hemma. Det var också kallt på kvällen, jag frös om fingrarna och drömde om BMW:n för den har värmehandtag.

Nu har vi flyttat till nya huset, sakta men säkert kommer allt till sin ordning.
Vi passade på att köpa nya möbler, allt utom soffan skulle komma. Men inte allt kom, ett vardagsrumsbord saknades och hela matgruppen i köket också. Ändå var jag där dagen före och lyssnade, jodå allt skulle finnas utom soffan som de sagt.
De fick köra ut det saknade dagen efter, vilket slöseri att köra ut grejer två gånger till samma hus. Om de haft bättre ordning och reda så hade de sluppit köra ut dubbelt.
Till råga på allt tycks inte möbelbutiken hålla reda på vad som betalats och hur mycket som saknas, det är en salig röra just nu. Men det är bara att kolla kontot sen och se vad som dragits.