handdator

Visa fullständig version : Blivit med sporthoj



Nina
2008-05-09, 20:14
Adjöss gamla glidare, bytte den mot en Honda CB 750 Four -73. Den kändes okej när jag provkörde den, dess design är okej. Den var väl värst då på den tiden, i dag skrattar man åt den men två äldre herrar strök runt den i går när jag stannat och vi stod och diskuterade affär. Men smarta jag har packat ner hojpappren i nån kartong så de måste jag leta upp, likaså reparationshandboken som ska följa med hojen. Så duktig jag är ibland. ;)

I morgon bär det av till Nyköping med några stycken från MCHK, det är den där moppe- och mc-marknaden jag skrev om. Jag ska ta BMW:n och på söndag är det Trajans tur. :)
Enligt SMHI ska det visst regna på söndag, jag har just smort upp visiret så nu lär vattendropparna dansa av istället för att stanna kvar.

http://www.hojen.nu/hojen_old/gallery/85_09_05_08_8_23_19.jpg

För övrigt ser man framhjulet på min glidare i bakgrunden och två äldre herrar beundrar just då CB 750:n.

fransson
2008-05-09, 21:16
Vårda den ömt det är en klassiker

Nina
2008-05-10, 05:51
Oh ja, jag har funderingar på att återställa den till helt originalskick. Bland annat finns tre originapipor kvar så hittar jag den som saknas kan jag återställa avgassystemet. Fast hur det är med främre rören vet jag inte men helt nytt finns från 6.000 kr och uppåt i alla fall.
Den ser fin ut i skicket i övrigt, det är bara lite småpyssel som behövs om jag ska ha den till utställningsskick. Nylackad för 1-2 år sen, den är guldfärgad men mobilkameran har en märklig färgsättning på röda färger. Här är en bättre bild säljaren skickade till mig:

http://www.hojen.nu/hojen_old/gallery/85_10_05_08_5_46_17.jpg

fransson
2008-05-10, 08:55
dräggel, avundsjuk mycket

Gibson
2008-05-10, 09:33
Grattis den var snygg.

Nina
2008-05-10, 19:18
Ja, jag gillar de gamla designerna på hojar faktiskt. ”Det var bättre förr” he he he. ;)

Molgan
2008-05-11, 18:42
Snyggt! :o

Vad jag har hört så kan man få dom där att pinna på hur länge som helst bara man klappar dom snällt.

Gert
2008-05-11, 19:40
Blev lite smått nostalgisk , körde själv en Honda 125 K5 -73 med den färgsättningen. Mycket bättre val än en replika av en Fiat 500 ;D

Nina
2008-05-11, 21:37
Ska jag byta bil får det allt bli en hundkoja igen. :)

Ikväll hämtade jag hojen och lämnade glidaren. Men rullen vill jag ställa om, efter ett par mil blev jag trött att hålla den och då hade jag minst 4,5 mil kvar hem. Den är lite trög så det ska jag ändra. När jag blev trött tappade jag farten så den vandrade upp och ner.

När jag körde dit glidaren och morsade på alla hojar jag mötte var det ingen som hejade tillbaka. Men när jag satt på den här morsade alla jag mötte.

Gibson
2008-06-08, 10:54
En sådan hoj hade en av mina kompisar på 80-talet, jag tror att det var en 69:a, är inte riktigt säker på det men när han skulle sälja den för att köpa en ny så tyckte vi att han skulle behålla den men inte då, han tyckte inte om den men det gjorde vi andra, hade jag haft ett garage på den tiden så hade jag köpt den av honom, den var grön.