handdator

Visa fullständig version : Kommande mc-körningar



Nina
2008-05-07, 10:36
På lördag är det moppe- och mc-marknad på Skavsta flygfält i Nyköping. Jag funderar på att bara för körningens skull brumma dit, det vore skoj att få med några så man slapp köra ensam hela vägen. Det finns fika där så man kan ta en slurk te och kika runt och sen brumma hem. Bara för att få brumma hoj alltså.

På söndag är det dags för trafikskolans träff, alla som fick körkortet förra året har fått en inbjudan och då ska vi alla under ca 4 timmar brumma motorcyklar. Vart vi ska köra har jag ingen aning om för det stod inget i inbjudan men jag gissar på slingerbulten mellan Tungelsta och Grödinge. Kanske det blir en fika på Rosenhill, det återstår att se vart färden går. Spännande, jag tänker inte ringa och kolla heller utan det får bli en glad överraskning.

Jag har tänkt brumma till Åkers Styckebruk via gamla Riksettan och vidare ut mot Skottvångs gruva och andra sevärdheter, det finns en och annan trevlig grusväg i trakterna där som jag övningskörde på förra året. Fast minnet har bleknat så jag lär väl köra vilse, i bästa fall känner jag väl igen mig och kör rätt. Det märker jag om jag måste ringa efter Jocke… *fniss*
Förbaskat synd att svärfar dog, han kände till en hel del vägar som är trevliga att köra, jag hoppas jag minns hur vi körde.

Hondan ska under veckan – om jag får tid – luftas och så, den är uppstartad och klar.

Hå hå ja ja…