handdator

Visa fullständig version : har ni kraschat någon gång?



turbo
2007-05-30, 16:28
jag sitter och läser nyhet efter nyhet om mc-olyckor, hemskt men jag är glad att jag själv klarat mig! har ni krachat med hojen någon gång? eller kanske varit väligt nära?

jag har som sagt klarat mig undan även om det var riktigt nära en gång.. kom åkande på en mindre asfaltsväg och såg inte att tjälen gjort en liten grop i asfalten mitt i en kurva. åkte halvt i diket men kom upp på vägen igen och kunde fortsätta.. med hög puls :)

Gibson
2007-06-01, 15:45
Två gånger, det var när jag skulle ställa in hojjen i källaren och bromsade med handbromsen och halkade omkull på blöta höstlöv.
Andra gången så körde jag in i en BMW 528 på autobahn i Tyskland, det blev panik stopp pga en olycka, vi klarade oss utan skador och hojjen klarade sig också men fan vad skakis man blev så det blev att ta in på hotell över natten, men dan efter så bar det iväg igen, då hade man sovit bort oron.

Fredd
2007-06-02, 13:15
En gång, det var på körskolan faktiskt :) Vi hade varit ute på körlektion och skulle köra upp på en trottoar för att komma till deras parkering. Jag kom lite för snett på torttoarkanten så framhjulet gled efter och hojen välte, med körskollärare på :) Det gick så sakta så ingen blev skadad, hojen klarade sig bra den också!

pewa
2007-06-03, 14:02
Har aldrig kraschat som tur är! Det närmaste jag varit är nog när man tappat fästet lite med framhjulet på grusig asfalt eller backat ut hojen från garaget och inte kommit ihåg att bilen stog där bakom 8)

Nina
2007-06-04, 05:31
Inte än, peppar peppar ta i trä och så tog jag mig åt huvudet. Men jag hamnade i en högerkurva på landsväg, hade bra tempo och la ner hojen som brukligt är. Precis i mitt spår dyker en sträng med grus upp som nån hade tappat på vägen! :o
Jag såg inte gruset först, det hade samma färg som asfalten. Jag vet inte var reaktionen kom ifrån men jag la upp hojen direkt, flyttade mig åt höger på hojen och smög igenom högen snyggt och prydligt utan vare sig pådrag eller avsläpp. *pust*
Och då hade jag ännu inte övningskört på grus...

Jåke
2007-06-04, 08:45
Kraschat och kraschat...

En gång i forntiden när jag försökte lära mig köra och därför var på crossbana med papps Husqvarna lyckades jag studsa av banan och sätta den i ett stenröse. Framgaffeln så mer ut som en banan efter den resan och mina kläder var i trasor efter att de fastnat i hojen medan jag for lite längre :-[

Har även lyckats få gashäng på en RD350 med resultatet att jag slog runt baklänges. Misstänker att det såg lustigt ut när jag satt kvar på backen och hojen fortsatte en bit på bakhjulet... ;D

I modern tid har jag trillat ett par gånger, för ett par år sedan på en gruskurs med landsvägshojen. Skulle ta en snäv, långsam sväng och försökte ta stöd i dikeskanten. Tyvärr var den mjuk så framhjulet grävde ner sig och jag lade mig med huvudet neråt i 1 meter djupt dike.

Ifjol gjorde jag nåt liknande när jag tappade bakhjulet ut ur en kurva i lite bättre fart. Kunde gått vägen men hade för mycket nerlägg för att bakdäcket skulle hitta grepp igen. Det var inte så långt till backen iaf ::)

Incidenter i trafiken blir det nån varje år pga folk i allmänhet inte ser sig för eller markerar, någon "krasch" eller krock har jag däremot aldrig varit inblandad i. Så långt...

Karin
2007-06-04, 11:27
Jag fick provköra en motorcykel en gång på en enslig landsväg (utan att jag har körkort)... fick upp den i både 2:a och 3:e växeln, men när det kom en sväng och jag skulle svänga blev det automatiskt att jag vred med högerhanden och då alltså gasade på i kurvan (fastän jag inte tänkt det ;) )... Vi höll på att åka rakt in i ett staket på andra sidan vägen, men min medåkare var med på noterna, bromsade och styrde mc:n rätt... Tilläggas bör att jag inte provkört någon fler gång 8)

Nilsson
2007-06-04, 17:34
jadå , det händer nästan alla , mer eller mindre , de som kört hoj länge och inte säger sig varit med om någor som vurpa eller krasch , de ljuger, , jag har kört hoj ganska länge , och jag brukar berätta när jag föll , stilla stående , jag stannade vid rödljus i malmö , och tyckte livet lekte men så kom jag på f-n detta går inte jag och hojen landade mot ett stacket , och bakom detta stod det folk för det var en bankomat där , jag hade glömt sätta ner fötterna juuuu , detta var ganska pinsamt men det bjuder jag på

turbo
2007-06-04, 19:18
jadå , det händer nästan alla , mer eller mindre , de som kört hoj länge och inte säger sig varit med om någor som vurpa eller krasch , de ljuger, , jag har kört hoj ganska länge , och jag brukar berätta när jag föll , stilla stående , jag stannade vid rödljus i malmö , och tyckte livet lekte men så kom jag på f-n detta går inte jag och hojen landade mot ett stacket , och bakom detta stod det folk för det var en bankomat där , jag hade glömt sätta ner fötterna juuuu , detta var ganska pinsamt men det bjuder jag på


haha, det är vackert av dig att bjuda på den ;)

glömde bort att jag kraschat med en 125:a en gång. var ute och körde på en skogsväg och skulle öva bakhjulsåka. som bekant är 125:or ganska ryckiga och det slutade med att jag stegrade över ordentligt.

bakskärmen och lite annan plast på crossen blev bara mos, jag slog i knäet ganska illa men klarade mig annars med mindre rivsår.

Nilsson
2007-06-04, 19:27
du ser alla gör vi små misstag , men visst e det ganska kul att bjuda på det med

pewa
2007-06-05, 21:43
Jag har faktiskt kraschat med moppen en gång! Kom körandes på en grusväg i 40-50 km/h, kom en ganska snäv kurva.. minns inte exakt vad som hände men moppen åkte i diket och jag flög över styret.

Inga större skador dock, fick underarma rätt uppskrapade och mina jeans blev moderna (fulla med hål ;))

Men som nån skreb här ovanför, det är nästan så att det hör hojlivet till att kracha på ett eller annat sätt. Som en del av uppväxten till riktig biker 8)

TcAnders
2007-06-06, 09:43
Många många och ännu en gång många gånger.. Men detta är självklart på crossbanan och då är det inte lika intressant längre.. ::)

// Anders

pewa
2007-06-06, 15:23
Många många och ännu en gång många gånger.. Men detta är självklart på crossbanan och då är det inte lika intressant längre.. ::)

// Anders


Haha, det räknas inte på samma sätt att krascha på en bana som är gjord för att krascha på ;)

Nina
2007-06-06, 17:34
Edit: Såg att du skapat en egen topic om sabotaget på Tungelstavägen. Vi snackar vidare om det ämnet där istället :)

/Peter

Nina
2007-06-07, 09:05
Edit: Såg att du skapat en egen topic om sabotaget på Tungelstavägen. Vi snackar vidare om det ämnet där istället :)

/Peter


Tack Peter, det var snällt. :D
Jag hann skriva här före jag kom på tanken att skapa eget topic… :o

pewa
2007-07-20, 01:18
Min flickväns kusin la ner sin hoj i en kurva men klarade sig rätt bra!
Vet inte riktigt varför han föll men jag tror det hade med grus på vägen att göra..

Scorpio
2007-07-21, 12:06
Nope. Har tippat på stödet en gång(sommarvarm asfalt..)

Meanie
2007-07-22, 23:37
Fick punktering på min Suzuki Savage för några år sedan. Hojjen la sig ner i 100 knyck med packning och flickvännen där bak. En bruten fotled på tjejen och helt nerslipade fotpinnar, ljuddämpare och en vriden backspegel blev skadelistan. En avknipsad pop-nit var boven...

pewa
2007-07-24, 18:26
Fick punktering på min Suzuki Savage för några år sedan. Hojjen la sig ner i 100 knyck med packning och flickvännen där bak. En bruten fotled på tjejen och helt nerslipade fotpinnar, ljuddämpare och en vriden backspegel blev skadelistan. En avknipsad pop-nit var boven...


Läskigt, skönt att det gick så pass bra ändå!
Känner en som fick punktering på hojen och åkte rakt in i vajerräcket med ben/knä.. mindre skönt! Han haltar fortfarande 2 år efteråt såvitt jag vet..



Nope. Har tippat på stödet en gång(sommarvarm asfalt..)


Har varit nära jag också, numera lägger jag ut en planka eller nått om jag ska parkera på asfalt

turbo
2007-07-25, 04:13
Fick punktering på min Suzuki Savage för några år sedan. Hojjen la sig ner i 100 knyck med packning och flickvännen där bak. En bruten fotled på tjejen och helt nerslipade fotpinnar, ljuddämpare och en vriden backspegel blev skadelistan. En avknipsad pop-nit var boven...


det är av den här anledningen jag inte vill/vågar åka

milis
2007-08-03, 14:21
Hmm sitter här och läser om era fall...och upp dyker ett minne som jag försökt förtränga :-[. När jag, en gång i tidernas begynnelse, åkte på ett flygfält med publik fick jag för mig att kolla vad min RD 350 kunde göra. Jag koncentrerade mig fullständigt på hastighetsmätaren så när jag tittade upp blev jag lätt chockad av att se skogen närma sig. Jag gjorde en kraftig sväng vilket fick till följd att mc:n voltade och jag med den in bland publiken, jag hade en dj-a tur att jag inte träffade någon människa...PINSAMT :o

Ett annat tillfälle är innan jag själv tog körkort. Då åkte jag bakpå med min man på en kurvig väg. Han körde nog i 115km/h på 70-väg när det kom upp en älg framför cykeln. Vi körde in i älgens bakparti i en så kraftig smäll att älgen dog. Min man fick krossad handled vilken han fortfarande lider av och jag fick hjärnskakning och brutet nyckelben...den förste som kom till olycksplatsen var en ledig ambulansförare...vilket flyt vi hade... ;)

Gibson
2007-08-03, 14:36
Hmm sitter här och läser om era fall...och upp dyker ett minne som jag försökt förtränga :-[. När jag, en gång i tidernas begynnelse, åkte på ett flygfält med publik fick jag för mig att kolla vad min RD 350 kunde göra. Jag koncentrerade mig fullständigt på hastighetsmätaren så när jag tittade upp blev jag lätt chockad av att se skogen närma sig. Jag gjorde en kraftig sväng vilket fick till följd att mc:n voltade och jag med den in bland publiken, jag hade en dj-a tur att jag inte träffade någon människa...PINSAMT :o

Ett annat tillfälle är innan jag själv tog körkort. Då åkte jag bakpå med min man på en kurvig väg. Han körde nog i 115km/h på 70-väg när det kom upp en älg framför cykeln. Vi körde in i älgens bakparti i en så kraftig smäll att älgen dog. Min man fick krossad handled vilken han fortfarande lider av och jag fick hjärnskakning och brutet nyckelben...den förste som kom till olycksplatsen var en ledig ambulansförare...vilket flyt vi hade... ;)



Det var tur i oturen kan man säga.

Guzzi-Leif
2007-08-03, 19:29
Först måste jag få säga att det INTE "hör till" att vurpa med mc! Så fort man går omkull är det helt slumpartat om det ska bli bårhus, rullstol eller inga skador alls - inga skyddskläder hjälper mot ett teleskåp, en sten eller andra farligheter så vurpor måste ses som något otänkbart när man kör! Tycker jag...

OK; här är då min misslyckandelista:
-Fick "oohps" hemma i trädgården och körde in i pappas bil när jag var 15 år
-Har slagit ikull på is tre gånger varav den pinsammaste var på gymnasiets skolgård då alla klasskamraterna hejade på
-Missat att låsa upp styrlåset efter ett kafébesök på Järnvägsgatan i Örebro och landade mindre tjusigt mitt i trafiken
-Fått in kicken i byxbenet (V-jeans) en gång i samband med stopp vid rödljus och hade börjat luta cykeln åt samma håll - folket i bilen bredvid undrar nog fortfarande vad jag gjorde...

Inga påtagliga skador på mig eller mc hittills

Jag har förresten orsakat en omkullkörning också då min då 10-åriga dotter övade starter med sin XR75. Hon fick hjärnsläpp (med stirrande blick och allt) o var på väg mot en stenmur varvid jag fick lov att tackla ner henne i backen. Gjorde ont på henne och i hjärtat på mig men slutade ändå OK. Sedan dess har hon inte vurpat och det är ändå fem år sedan.

Ogre
2007-08-09, 00:14
I den bästa av världar vurpar man inte.
Själv har jag klotat ganska duktigt, det värsta var i en kurva där allt vintergrus låg kvar.
Man hann inte reagera överhuvudtaget förrän man gled iväg över gatan.
Tack och lov var inget ivägen, men olyckan hade kunnat undvikas om det inte hde varit grus genom hela kurvan.

Guzzi-Leif
2007-08-09, 06:59
I den bästa av världar vurpar man inte.
Själv har jag klotat ganska duktigt, det värsta var i en kurva där allt vintergrus låg kvar.
Man hann inte reagera överhuvudtaget förrän man gled iväg över gatan.
Tack och lov var inget ivägen, men olyckan hade kunnat undvikas om det inte hde varit grus genom hela kurvan.


Jag menade inte att vara Bror Duktig på något vis - vill bara reagera mot den så vanliga föreställningen att klotandet hör mc-körning till. En mental acceptans av vurpandet är uppåt väggarna tycker jag.

Scorpio
2007-08-18, 20:13
Efter 14 säsonger har man då kastat sig i backen för första gången..

Krashade en Ducati 1098 idag vid provkörning :( Det gick som tur var inte så väldigt fort, kanske 70-80 knyck. Med knä´t i backen släppte framhjulet som en blixt från klar himmel och vurpan var ett faktum. Hojen gled in i en stenbelagd refug och slog sig ganska rejält, så den är troligen skrot. Själv klarade jag mig med en allmänt öm kropp och ett stukat psyke. Skyddsutrustningen är dock också skrot från topp till tå.

Läxan jag lärde mig är att ge f-n i att köra som på banan på krokig landsväg! Dessutom med en hoj som man inte är van..suck. Hädanefter blir det till att hålla sig till bankörningarna med så´na aktiviteter! Sent ska syndaren vakna.. :-[

turbo
2007-08-19, 15:53
Efter 14 säsonger har man då kastat sig i backen för första gången..

Krashade en Ducati 1098 idag vid provkörning :( Det gick som tur var inte så väldigt fort, kanske 70-80 knyck. Med knä´t i backen släppte framhjulet som en blixt från klar himmel och vurpan var ett faktum. Hojen gled in i en stenbelagd refug och slog sig ganska rejält, så den är troligen skrot. Själv klarade jag mig med en allmänt öm kropp och ett stukat psyke. Skyddsutrustningen är dock också skrot från topp till tå.

Läxan jag lärde mig är att ge f-n i att köra som på banan på krokig landsväg! Dessutom med en hoj som man inte är van..suck. Hädanefter blir det till att hålla sig till bankörningarna med så´na aktiviteter! Sent ska syndaren vakna.. :-[


ajaj! tur att du klarade dig iaf! bankörningar på väg är sällan att rekomendera, hur kul det än är :)
var du på väg att köpa hojen eller var det allmän provkörning?

pewa
2007-08-19, 16:07
Skyddsutrustningen är dock också skrot från topp till tå.


Vurpa är aldrig trevligt! Om skyddutrustningen är skrot men du hyfsat hel har den iaf gjort sitt jobb!

Såg att turbo redan frågat, vems hoj var det? Blir det en dyr affär?

Scorpio
2007-08-19, 22:45
Det var lyckligtvis en demohoj. Högre självrisk, men eftersom jag gjort bort mig tar jag det.

Jag funderar på att eventuellt köpa en monster att ha som brukshoj, och egentligen var jag där för att provköra lite olika modeller då jag har svårt att bestämma mig. Hjärnan säger 800 men hjärtat säger 1000.. Då jag inte hade provat 1098:an kunde jag inte låta bli att testa den också, med facit i hand var det rätt onödigt :-[

Trots de rätt kraftiga plastskydden i dainesestället fick jag ett, om än litet, rätt djupt jack i ena armbågen. Den hade sannolikt varit bra trasig annars.. I övrigt är jag mest stel och allmänt lite öm. Man kan med andra ord konstatera att dagens skyddsutrustningar rent ut sagt är fördj-vligt bra :)

Nina
2007-08-20, 06:20
Pust, viken tur att du klarade dig hel. Nya kläder kan man alltid skaffa men inte en ny av sig själv. Och tur att utvecklingen på kläder gått framåt. Förr fanns väl inte direkt några skydd, möjligen skumgummistoppning på utsatta partier (tänker på de skinnkläder jag lånade halva sommaren tills jag köpte egna med bättre skydd, tyvärr fanns ingen medeltida rustning i affär'n ::) ).

Hoppas du snart är uppe på hojen och kör igen, Scorpio!
(fin pseudo du valt, jag är född i skorpionens tecken)

muzza
2007-08-25, 12:30
Har aldrig,förrän jag började köra mc, tänkt på att alla vägar som går till stora vägen löper brant uppåt.Så jag bara körde på skulle svänga vänster och fumlade med vilken fot som skulle ner,tappade hojen men kom undan med ett språng.Hade aldrig kunnat resa upp den själv,men som tur var kom några gentlemän i bil och en hoppade bara ut och reste upp den åt mig.Tyvärr finns en stilla oro innan jag kommer ut på stora vägen var gång.

pewa
2007-08-27, 10:53
Har aldrig,förrän jag började köra mc, tänkt på att alla vägar som går till stora vägen löper brant uppåt.Så jag bara körde på skulle svänga vänster och fumlade med vilken fot som skulle ner,tappade hojen men kom undan med ett språng.Hade aldrig kunnat resa upp den själv,men som tur var kom några gentlemän i bil och en hoppade bara ut och reste upp den åt mig.Tyvärr finns en stilla oro innan jag kommer ut på stora vägen var gång.


Det är bara att köra på! Tror de flesta haft några incidenter innan man blivit varm i kläderna 8)

duboisi
2007-09-18, 23:10
tack och lov har jag klarat mig, 500mil har det nog blivit min första mc-sommmar..
men på den gamla goda tiden när jag åkte moped så skulle allt testas o ju mer grus det sprutade på vägarna desto roligare var det :P Får erkänna att jag kollade mer bakåt än framåt.. ett och annat besök i diken blev det. sen ett otal gånger på vintrarna med sommardäcken på(sommardäck hade ja på året runt mest för att det spann bättre) ;)

Hamre
2007-09-29, 21:13
Jag gjorde en praktvurpa 1983, körde i 170km/h rakt in i en skog men hade en jä--a tur. Hojen blev skrot och jag själv klarade mej undan med en ond axel. Jag körde för fort på en okänd väg, vägen svängde skarpt till höger efter ett krön men jag svängde inte.
Sen har man ju lagt hojen ett par gånger för att man envisas med att köra även på vintern, men det är ju självförvållat.

turbo
2007-09-30, 17:44
har ni som kraschat blivit avskräckta från att köra hoj?

Jåke
2007-09-30, 17:51
har ni som kraschat blivit avskräckta från att köra hoj?

För min del, nej.

Hamre
2007-09-30, 18:20
har ni som kraschat blivit avskräckta från att köra hoj?


Nej inte avskräckt, men man kör mycket lungnare och tänker sej för på ett annat sätt. Det gäller för mej iallafall.

Nina
2007-10-01, 10:05
Jag har varit på väg ut i skogen ur en kurva men lyckades rädda situationen på nåt vis men det räckte för att jag skulle ta det lite lugnare hädanefter. En av lärdomarna var att det går visst att lägga ner hojen lite till, mer nerlägg än man tror sig kunna. :)

pewa
2007-10-01, 18:53
Jag har aldrig kraschat ordentligt men varit nära ett par gånger. Som fler har sagt, man hajar till och tar det lite lugnare. Klart man blir lite skärrad men det brukar släppa efterhand och sen återgår iaf jag till normal körning/tempo. Förhoppningsvis har man dock lärt sig något så man inte behöver göra om samma misstag.

Maestro
2007-10-12, 19:41
Jag har haft kortet sen -98 och aldrig kraschat, dock har jag inte kört så mycket de senaste åren pga studier och flytt till annan ort.

En kompis kraschade däremot i somras i en rondell. Jag körde ca 30 meter bakom och såg allt. Han klarade sig bra med tanke på kraschen, bröt bara nyckelbenet, och skrapade sönder lite kläder, inget annat.

http://www.youtube.com/watch?v=tvOQNi24DWs

Nina
2007-10-14, 15:50
Oj, vilken tur i oturen! :o Och gamlingar bakom ratten ska man akta sig för, de är inte ens närvarande när de är ute och kör bil, många av dom. ”Herrelösa bilar” brukar jag säga.

Själv fick jag höra tidigare i dag att en granne en bit bort vars son har kraschat med sin R1:a för några veckor sen och får nu tillbringa nåt år på rehab, kanske står nåt om det på sporthoj (?). Ingen förstår hur han lyckats överleva olyckan men nån där uppe måste gilla honom i så fall.

Ronin
2007-10-16, 14:33
Att tappa en hoj är inte i mina ögon "att vurpa"
& att räkna upp alla kracher med moppar&crossar skulle bli en lista det med.
Men när någon frågar om jag "lyckats" med en hoj tänker jag närmast på Mc.

& ja, det har jag!

För 10 år sedan lyckades jag att köra av vägen, skrota hojem & skada mig själv - rejält.
Om jag är rädd att åka/köra? Nej det är jag ej!

Jag inhandlade en kawa nu i sommar, en äldre 83:a.
Hade den i lite drygt 2v & köpte en annan -02 & sålde den andra.
Köpte 02:an i juli, har averkat 600mil & nu får den vila till nästa säsong.

Har inga planer att krasha med den här maskinen heller! ;)
_

Hasse i Kristianstad
2007-11-09, 23:30
4 dagar efter jag hämtat "Viagran" skulle jag "bara" köra 200 meter, utan hjälm och jacka, gasade, bromsade handbromsen, svag kurva, gasade igen 40 km. svagt höger bromsade handbroms, PANG hojen till höger jag i backen, hann inte med att släppa bromsen ens, (det låg grus på asfalten) Glasögonen var borta, jag tog handen för pannan, full av blod, bad tillskyndande om hushållspapper, en som var på besök på campingen var ambulanssjukvårdare kom med hela verktygsväskan för skador.
Glasögonen hade skurit upp ett rejält hål i pannan, måste sys sa sjukvårdaren,
-vi ringer ambulansen- Nä, jag kan köra själv sa jag -absulut inte- då insåg jag att jag fick förtur på sjukhuset om jag kom i ambulans, så OK
Efter denna händelse var jag rädd att lägga hojen i kurvorna, tog långa "banansvängar" i låg hastighet, så småningom kom förtroendet tillbaks och nu går det hyfsat bra.
Läste "Full kontroll" och lärde mig mer, tänker gå på SMC´s kurser till våren

pewa
2007-11-13, 00:07
Hasse, låter lite som Murphys lag det där ;)
Det är de gånger man "bara" ska göra något som olyckan är framme..

Boogieman
2007-11-13, 11:12
Kanske inte krasch direkt, men skulle backa ut min förra hoj ur garaget för att tvätta av den en liten smula. Fick för mig att jag hade stödet nere och skulle således bara ställa hojen på det för att sedan kliva av. Icke i hundan heller ::) Hojen lade sig så vackert i backen :-\ Någon har raljerat över att man inte kan lägga en custom. Detta är fel, det går alldeles utmärkt 8)

Kleemann
2007-11-22, 23:12
Kraschade rätt flitigt i "ungdomen".
Värsta smällen var den sista -88 när jag höll ca 90 kmh rätt in i häcken på en Volvo 244, jag växlade ner med min GSX 750 och skulle köra om, då svängde plötsligt gubben och jag försökte kasta om hojen och köra om bilen till höger.
Jag flög ca 4 m upp i luften enligt vittnen, och landade platt fall en bit framför bilen, jag klarade mig mirakulöst nog med blåmärken, hojen blev skrot.
Nu tyckte frugan att det var nog, vi hade 2 barn på 7 och 3 år då.
Jag höll upp med hojar fram till 2003 då jag köpte min 1:a Harley och barnen var vuxna.
Tror jag har kraschat 6-7 ggr i min "karriär", mest med crossmaskiner, och visst så börjar det kännas, lite ont i rygg, nacke, knän, etc....
Men man har och har haft roligt!
:)

Mr.Peter
2007-11-22, 23:25
http://www.hojen.nu/gallery/218_22_11_07_4_47_55.JPG

Denna olyckan hade jag nästan förträngt.Kom med motorcykeln på bilden alldeles för fort in i en väldigt skarp kurva och la ner den så jag nästan asade på armbågarna genom kurvan.Träffade en stenmur precis jämte en grind och knäckte bägge störtbågarna rakt av.Kunde slutat väldigt illa men jag slog inte ens i backen blev bara in i h...e chockad.

Nilsson
2007-11-23, 18:47
idag var det nära , dessa jä--a bönder som vräker ut lera på vägen jag trodde de var tvugna att ta bort skiten , jag kom över ett krön ner mot vellinge och vad händer där jo man har lastat betor men ej tagit bort leran från vägen jag kom inte fort men fy f-n vad halt det var

fransson
2007-11-23, 20:33
idag var det nära , dessa jä--a bönder som vräker ut lera på vägen jag trodde de var tvugna att ta bort skiten , jag kom över ett krön ner mot vellinge och vad händer där jo man har lastat betor men ej tagit bort leran från vägen jag kom inte fort men fy f-n vad halt det var

Du nisse som bor i Sveriges kornbod borde inte överraskas av detta fenomentala galenskap av våra bönder

Nilsson
2007-11-23, 21:00
nä det e så mycket man inte borde bli förvånad över men blir det ändå

turbo
2008-04-19, 18:09
har någon av alla nya medlemmar någon krasch-historia att dela med sig av? det brukar bli intressant läsning

tomahs900
2008-04-19, 21:35
idag var det nära , dessa jä--a bönder som vräker ut lera på vägen jag trodde de var tvugna att ta bort skiten , jag kom över ett krön ner mot vellinge och vad händer där jo man har lastat betor men ej tagit bort leran från vägen jag kom inte fort men fy f-n vad halt det var


Samma för oss utanför Blentarp...tur de inte va blött.
Faktum e att de e deras skyldighet att hålla vägen ren efter sig...bara o ringa in till vv så
skickar dom kontrollant...

Nina
2008-04-20, 08:38
Nja, det var i fredags höll jag på att bli påkörd rejält. Jag kom till en rondell, från motsatta hållet kom en Cheva-SUV mot rondellen i hög fart. Jag och bilisten bakom antog han skulle rakt fram av hans fart att döma men han svängde plötsligt upp framför mig. Jag stod på hejdar'n och tvärnitade och bilisten bakom höll på att klippa mig. Som tur är hann han reagera och väjde och hamnade bredvid mig.

SUV:en hade inga blinkers på alls, höll för hög fart och ingen tillstymmelse att visa vart han faktiskt skulle, annat än rakt fram. Hade jag inte fått stopp på hojen hade han klippt mig från sidan och kanske kört över mig. Bilisten bakom mig hade innan ett bra avstånd men just här var det inte så bra avstånd bakom mig eftersom han höll på att klippa mig. Allt gick bra ändå trots allt men ändå.

Jag kommer i fortsättningen förutsätta att alla ska plötsligt svänga upp framför mig i korsningar och rondeller, att de sitter och sover och kommer på att de ska svänga.

Ogre
2008-04-23, 20:01
Nja, det var i fredags höll jag på att bli påkörd rejält. Jag kom till en rondell, från motsatta hållet kom en Cheva-SUV mot rondellen i hög fart. Jag och bilisten bakom antog han skulle rakt fram av hans fart att döma men han svängde plötsligt upp framför mig. Jag stod på hejdar'n och tvärnitade och bilisten bakom höll på att klippa mig. Som tur är hann han reagera och väjde och hamnade bredvid mig.

SUV:en hade inga blinkers på alls, höll för hög fart och ingen tillstymmelse att visa vart han faktiskt skulle, annat än rakt fram. Hade jag inte fått stopp på hojen hade han klippt mig från sidan och kanske kört över mig. Bilisten bakom mig hade innan ett bra avstånd men just här var det inte så bra avstånd bakom mig eftersom han höll på att klippa mig. Allt gick bra ändå trots allt men ändå.

Jag kommer i fortsättningen förutsätta att alla ska plötsligt svänga upp framför mig i korsningar och rondeller, att de sitter och sover och kommer på att de ska svänga.


Eftersom man bara behöver blinka UT ur cirkulationsplatser är det just det du måste förutsätta, fel av dig alltså...

Nina
2008-04-24, 06:30
De allra flesta har lägre fart, de kommer inte in i en rondell i hög fart utan har sänkt farten före de rullar in i den. Han kom i samma höga fart och vaknade upp mitt i rondellen att där skulle han ju svänga och gör så, far ut på två hjul ungefär. Jag tror nog du hade säkert blivit lurad du också. ;)