handdator

Visa fullständig version : MC-dagen i Barkarby



Nina
2008-05-03, 07:23
I dag kan man passa på att provköra en hel del hojar på Barkarby flygfält. Jag önskar jag hade blixtlås i kroppen i dag för jag ska dels hjälpa till att flytta på svärmor så vi kan flytta in i huset och dels ska jag vara på ett möte och visa Svensk Dragracing hur deras nya hemsida ska hanteras (hur man lägger in artiklar, styr medlemmar och vad de får göra, arkiverar gamla artiklar med mera) och samtidigt vill jag även köra lite hoj, i alla fall köra till Barkarby åtminstone med Trajan.

Så jag funderar på om jag ska ta Trajan in till sta'n till mötet, sen köra till Barkarby så får jag se hur den fungerar nu med ny bestyckning. :)
Fast jag behöver ju hjälpa till, känns lite som jag smiter om jag kör till Barkarby så jag kör hem efter mötet. Jag funderar på att koppla in en dold knapp som låser kretsen modell den röda stoppknappen fast en dold sådan. Så skulle nån försöka så får de inte igång den i alla fall!

Jag gjorde så på en Volvo jag hade, låsen var trasiga efter ett inbrott innan jag köpte den så jag la in en startspärr som bröt. Ja motorn gick ju runt men den fick ingen gnista, ungefär som att den var tom på bränsle. Då lurade man eventuell tjuv att tanken var tom när den i själva verket hade stängt av gnistan. Om jag bara kunde minnas hur jag hade kopplat…
Det är det, jag kommer inte ihåg men fördelaren var nog inblandad. Det var i alla fall billigt, tror jag betalade max 40 kr för hela kalaset, så varför köpa ett helt billarm bara för att få en startspärr? ;)